نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 13 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه هفشجانی در این خصوص تاکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه مسوولان ملی در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.

راستینه تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مسئولیت دارد تا نسبت به ارزیابی میزان تحقق برنامه‌های سالانه بالادستی به‌ویژه در حوزه فرهنگی اقدام کند و نتیجه را به اعضای مجلس گزارش دهد.

وی یادآور شد: در این راستا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در چهارمحال و بختیاری برنامه‌های سالانه، بلند مدت و میان‌مدت مانند برنامه پنج ساله ششم را بررسی و میزان تحقق آن را با اطلاع از بخش‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ارزیابی و نیازمندی‌های فرهنگی استان در این قسمت را مشخص می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نتایج این اقدامات در نشست با وزیران بررسی و راهکارهای کمک به ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی ارائه خواهد شد و برنامه‌های متناسب با آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ‌سال گذشته در حوزه فرهنگی اقدامات مطلوبی انجام داده است و این برنامه‌ها امسال جامع‌تر خواهد شد.

راستینه به معرفی ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و معاونان برخی وزیران در این سفر به‌منظور اشراف شدن آنان به مسائل این استان اشاره و تاکید کرد: در این سفر، معاونان وزیران با اختیار کامل در استان حضور می‌یابند.

وی افزود: امید است سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و معاونان تعدادی از وزیران برای ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار باشد.

در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار