-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حمایت از زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار گفت: تاکنون ۱۸۸تعاونی زنان در بخش اقتصادی فعال است.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 14 October 2021

مرضیه جلیل پور روز پنجشنبه در جلسه بانوان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و جمعی از زنان فعال استان با تاکید بر اینکه جمعیت زنان استان بیش از ۴۹۳هزار نفر است ، گفت:از این تعداد ۳۲۶هزار نفر در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.

به گفته وی، در استان ۴۴۰بانوی کار آفرین،۱۴۱زن شاخص، ۱۸۸تعاونی زنان در استان فعال است.

جلیل پور افزود:در استان ۴۰۰بانوی فرهیخته و توانمند شاغل در دستگاههای اجرای فعال است و ۴۷بانوی فعال اقتصادی در استان شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: در استان ۳۲۰زن کارآفرین سرپرست خانوار شناسایی شده است.

به گفته وی، از سه سال گذشته تاکنون سه هزار و ۵۴۶ شغل برای بانوان استان از طریق دستگاه‌های اجرای تهیه شده و ۱۰۸کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۱ هزار و ۸۷۹زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده که حمایت از این قشر باید مورد تاکید مسوولان باشد.

جلیل پور افزود: خانواده نخستین محل آموزش رفتار فردی است و زن و خانواده ۲رکن اصلی جامعه است و نقش اساسی زنان در جامعه غیرقابل انکار است.

وی اظهار داشت: حفظ سلامت و پایداری خانواده در گرو نقش آفرینی زن و خانواده مهمترین و سازنده ترین نقش زنان و نقش مادری و همسری است که ضروری است جایگاه خود و نقش خانوادگی ایفا کند و توسعه فرهنگی نیازمند جذب افراد جامعه و آموزش مستمر آنها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر مشکلات حوزه زنان گفت:احداث مجتمع آموزشی ویژه بانوان استان ،تقویت و اختصاص بودجه فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب،احداث بانک بانوان در شهرستانها و آموزش رایگان زن و خانواده با هدف ترویج معارف دینی در مناطق محروم توسط سفیران سلامت در استان اجرا شود.

به گفته وی، آسیب شناسی موضوع افزایش سن ازدواج افزایش طلاق در سالهای نخست زندگی باید مد نظر باشد که بیشترین طلاق ها در پنج سال نخست ازدواج است و این امر نیاز به آموزش زوجین دارد.

جلیل پور افزود: اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده ،اجرای طرح شخصیت شناسی برای زوجین پیش از ازدواج، احداث مرکز مشاوره در محل پارک بانوان در استان مورد تاکید است.

وی بر اجباری شدن طرح غربالگری جنین تاکید کرد و گفت:با اجباری شدن این طرح دستگاههای حمایتی باید در خصوص هزینه این طرح همکاری داشته باشند.

وی به کاهش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۲۰ سال از دیگر مطالبات بانوان اشاره کرد و گفت: بررسی پدیده‌های زندگی مجردی برای بانوان و تاثیر کرونا در روابط خانوادگی و تغییر سبک زندگی نیازمند آسیب‌شناسی است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهابهرشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.

در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار