شناسایی دوپهنه معدنی درچهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 06 December 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صمت استان گفت: درمرحله مطالعات این پهنه‌های معدنی پس از اعتبارسنجی تمام داده‌های گردآوری شده، مطالعات ماهواره‌ای و دورسنجی، ژئوشیمی، ژئوفیزیک و تهیه نقشه‌های ژئوفیزیک هوائی، ژئوشیمی، زمین‌شناسی اقتصادی با مقیاس متناسب به ذخایر قابل قبولی رسیده و با پردازش و ارزیابی تمامی نتایج حاصله در هر یک از لایه‌های اطلاعاتی با استفاده از الگوریتم‌های مدل‌سازی و تلفیق، محدوده‌های امیدبخش تعیین و عملیات صحرایی پی‌جویی و نمونه‌برداری آغاز شده است.

مهرداد قاسمی دستگردی افزود:پس ازصحت سنجی‌های صحرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عملیات مطالعات اکتشافی وپیجویی، شناسایی، ارزیابی پتانسیل‌ها و ذخایر معدنی فلزی دو پهنه مطالعاتی " شهرکرد" و "پتانسیل یابی مواد معدنی چهارمحال و بختیاری" انجام شده است.


وی افزود: براساس این مطالعات دو پهنه " ده معدن" با مساحت ۲۱۱ کیلومتر مربع درشهرستان‌های کیار، بروجن و خانمیرزا برای پیجویی مواد معدنی پلی متال و"شمال باختری"بامساحت ۴۹۹ کیلومترمربع درشهرستان کوهرنگ جهت پیجویی محوربوکسیت دارشمال غربی جنوب شرقی در استان پیشنهاد شده است.


قاسمی دستگردی با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای این عملیات پیش بینی کرد: شناسایی وپیجویی این دوپهنه معدنی حداکثر در مدت دو سال انجام شود.


هم اکنون ۱۲۱ معدن فعال با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال استان در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری فعال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار