مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه وارد این استان می‌شود و از بعد از ظهر جمعه تا اواسط هفته آینده منجر به بارش برف و باران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 13 December 2021

 

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه، بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد و در ارتفاعات به ویژه در شهرستان کوهرنگ همراه با برف و کولاک است و در سایر نقاط استان نیز منجر به بارش برف و باران می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها برای نقاط شمالی استان بیشتر و در مناطق شرقی کمتر خواهد بود.

چراغپور، کمینه دمای شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: دما برای روزهای آینده تغییر محسوسی ندارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از ورود یک سامانه بارشی ضعیف برای روز سه‌شنبه در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: این سامانه بارش‌های جزیی در این شهرستان به همراه دارد.

چراغپور، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۷۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۴۸ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار