نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت پایگاه مردمی انقلاب اسلامی و جدی گرفتن این پایگاه گفت:یکی از الگوهای مهم در مردم‌داری، شهید حاج قاسم سلیمانی است و وی در هیچ جناح، حزب و دسته‌بندی سیاسی ذوب نشد و تنها خدمت به مردم را ملاک خود قرار داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 26 December 2021

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در نشست با اعضای ستاد گرامیداشت نهم دی در چهارمحال و بختیاری افزود:این سردار بزرگ، مردم را در کنار ولایت می‌دید و پیام، کلام، هدف و جهت‌دهی‌های ولایت را همراه با حامی بودن برای مردم در اولویت می‌دانست، بنابراین می‌توان دید که نوع ارتباط این شهید با مردم معجزه گونه است، فردی که با این حد از توان بتواند از جایی غافل نشود و در تمام صحنه‌های داخل کشور و عراق و سوریه حاضر باشد، ظرفیتی دارد که جز معجزه نیست.

امام جمعه شهرکرد، خدمت به مردم را بر اساس رفتار شهید سلیمانی، حاضر شدن در تمام صحنه‌های کمک خواهی دانست و افزود: شهید سلیمانی مخلص بود و خداوند نیز ظرفیت خدمت به مردم را به وی عطا کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید همانند شهید سلیمانی و به معنای واقعی به مردم خدمت کنیم و مردم را نگه داریم، اظهار داشت: این را نیز بدانیم که دشمن دست‌بردار نیست و به هر شکل ممکن در مقام کودتا، فتنه و دسیسه ظاهر می‌شود و می‌کوشد هر آن‌قدر که می‌تواند مفاسد اخلاقی و مالی را در جامعه گسترش دهد تا مردم نا امید شود.

وی گفت: نباید اجازه داد مردم از اهداف و آرمان‌های انقلاب مایوس شوند و این همان رسالت مسوولان است و فتنه ۸۸ از جمله مسائلی است که برای خثنی کردن آن مردم در آن نمره قبولی را گرفتند چرا که فتنه به گونه‌ای طراحی شده بود که نظام اسلامی را از مردم بگیرد و مردم با حضور خود، نظام را تثبیت کردند.

نکونام با بیان اینکه مکر، دسیسه و فتنه دشمنان در جریان سال ۸۸ یک فتنه یک روزه نبود و با یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت به پیش آمده بودند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال پیاده کردن یک کودتای نرم و مخملی در ایران بودند و شبیه آن را نیز در دیگر کشورها اجرا کرده و نتیجه گرفته بودند و به همین دلیل با امید قاطع به میدان آمدند و همچون دیگر کودتاها که در آن عرصه انتخابات را هدف قرار دادند در ایران نیز عرصه انتخابات سال ۸۸ را برای اجرای نقشه‌های شیطانی خود انتخاب کردند.

نکونام، اصل فتنه را غبارآلود کردن فضا و در هم ریختگی حق و باطل با یکدیگر بیان کرد و یادآور شد: دشمن در تلاش بود فضایی را ایجاد کند تا کسی نتواند درست را از نادرست تشخیص بدهد و برای همین نیز عرصه انتخابات را هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: آنچه دشمن در این فتنه‌انگیزی از آن غافل شد و به تصور خود می‌اندیشید که ایران و انقلاب اسلامی آن نیز همچون دیگر کشورهاست، آن بود که نمی‌دانست انقلاب ایران از متن جامعه و از متن مردم جوشیده است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در دل‌ها جای دارد، گفت: دشمن با توجه به برخی گلایه‌های مردمی دچار محاسبه اشتباه شد و تصور می‌کرد که اگر مردم گلایه‌ای را مطرح می‌کنند و منتقد برخی امور هستند، پس از انقلاب و اصل آن روی‌گردان شده‌اند و این همان موردی است که همچنان نیز تا به الان درباره آن اشتباه محاسباتی دارد در حالی که نمی‌دانند مردم ایران اجازه نمی‌دهند، اصل انقلاب قربانی مسائل دیگر شود.

نکونام ادامه داد: مردم می‌دانند که انقلاب ایران، یک انقلاب حسینی و عاشورایی و انقلابی نشات گرفته از کربلاست و زمانی که دیدند این اصل درحال مخدوش شدن است، دیگر نظرات و دیدگاه‌ها را کنار گذاشتند و با آن شدت در نهم دی ۸۸ به میدان آمدند و آنچه را که دشمن به دنبال آن بود، خنثی کردند.

وی با بیان دوباره این موضوع که انقلاب اسلامی ایران از بطن مردم جوشیده است و مردم همواره پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند، افزود: اما این موضوع یک منتهی و حد و اندازه‌ای دارد و نباید اجازه داد مردم از انقلاب ناامید شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از مطالبات ستاد گرامیداشت نهم دی باید این باشد که مسوولین را به انجام وظایف خود جهت بدهد و بیان کند که وقتی مردم با آن حدت و شدت در نهم دی ۸۸ به میدان آمدند، نیاید این مردم را قربانی منافع شخصی و میز و چند روزه ریاست کنند.

نکونام تصریح کرد: دشمن انواع جسارت را همچون خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها را انجام می‌دهد و مدعی نیز است و این همان نکته‌ای است که نشان می‌دهد آن‌ها اهل منطق نیستند.

وی ایستادگی مقابل دشمنان را ضروری خواند و گفت: نمی‌توان مقابل چنین دشمنی سادگی به خرج داد و مردم همواره این موضوع را می‌دانند ولی گاهی مسوولان اشتباه می‌کنند، وقتی یک مجموعه بی‌منطق و بدون استدلال از هر عرصه‌ای استفاده می‌کند تا هدف خود را به پیش ببرد، ما باید در برابر آن‌ها محکم ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم سمت‌وسوی نظام به سمت استحاله پیش برود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: دشمنان می‌خواهند آرمان‌ها را از انقلاب بگیرند و آن را در داشتن ظاهر و نظام خلاصه کنند به شکلی که دیگر ارزش‌ها در کشور حاکم نباشد و نباید چنین اجازه‌ای به آنان داد.

وی درباره چگونگی بیان وقایع نهم دی برای جامعه نیز یادآور شد: برنامه‌های گرامیداشت این روز باید همگی سمت و سویی تبیینی داشته باشد و به معنای واقعی به شکلی تحلیل گرایانه بتواند چهره اصلی دشمن را نشان بدهد.

نکونام با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره اینکه نگذاریم روایت‌گر، حوادث دشمنان باشد، نیز اشاره و تصریح کرد: نباید اجازه داد دشمن به گونه‌ای مسلط شود که جای ظالم و مظلوم را عوض کند که اگر چنین شود در بحث فتنه ۸۸، حق را به جانب کسانی می‌دهند که به واسطه ضایعاتی که برای کشور ایجاد کردند و خون‌هایی که ریخته شد، استحقاق اعدام بودند.

وی بر استفاده موثر از سالروز نهم دی برای برگزاری جلسات روشنگری و برگزاری برنامه‌های تبیینی و عمقی به منظور نشان دادن فتنه دشمن تاکید کرد و گفت: لازم است عرصه مهم تبیین در همه جوانب فراهم شود و علاوه بر تبیین حوادث سال ۸۸، ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی و آنچه دشمن با شهادت آن سردار به دنبال آن بود و همچنین جریانی که شهادت وی به عنوان یک مکتب آزادخواهی در ایران و جهان ایجاد کرده است، به درستی برای مردم بیان شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمنان می‌کوشند نام و یاد سردار شهید سلیمانی محو شود، افزود: حاج قاسم در دل‌ها نفوذ کرده است و در دنیای اسلام و جهان بشری به عنوان یک انسان آزادمرد شناخته می‌شود و تلاش دشمنان برای محو کردن وی به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: لازم است هر آن جه می‌توانیم تبیین‌گر جهاد باشیم و ابعاد دشمنی دشمنان را ترسیم کنیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست برنامه‌های بزرگی هفته بصیرت از سوی دستگاههای اجرایی بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار