آخرين باري كه رامسري ها اين سينما تاريخي را مشاهده كردند ، حوالي ساعت ۱۱ صبح پنجم دي ماه بود كه دود ناشي از آتش سوزي فضاي بالاي اين بناي ميراثي را كه بر فراز شهر قرار داشت ، فرا گرفته بود. حجم دود و آتش به حدي زياد بود
کد خبر: ۱۰۲۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 27 January 2022

به گزارش تابناک مازندران،سينماي تاريخي هتل رامسر، كه دي ماه ۹۸ در نبرد با آتش شكست خورد و خاكستر شد، پس از دو سال خاكسترشيني حالا قرار است بر اساس ضوابط ميراثي ، بدون تغيير در ساختار معماري احياي شود تا بار ديگر به عنوان مكان خاطره انگيزبراي رامسري ها در پيشاني اين شهر خودنمايي كند.

به گزارش ايرنا ، پنجمم دي ماه سال ۹۸ يكي از غم‌انگيزترين تصاوير فرهنگي در تاريخِ رامسر و ذهن شهروندان اين شهر ثبت شد. سالن سينما آمفي تئاتري كه متعلق به دهه ۴۰ و از آثار ملي ثبت شده اين شهر بود ، به دليل اتصالي سيم هاي فرسوده برق در آتش سوخت و خاكستر شد؛ حادثه اي كه سبب شد از آن زمان به بعد تماشاي آن نقطه از شهر بدون سازه سفيد هلالي شكل يادآور روز تلخ فرهنگي براي رامسري ها باشد.

سينماي تاريخي رامسر كه سوخت ، اين پرسش همواره در ذهن شهروندان وجود داشت كه آيا اين شهر براي هميشه بخشي از هويت فرهنگي تاريخي اش را از دست داده و خاطرات سينما و تائر رفتنشان براي هميشه به تاريخ پيوسته است يا اين كه سرانجام مسوولان فرهنگي فكري به حال اين خاكسترنشين برخواهند داشت؟

آخرين باري كه رامسري ها اين سينما تاريخي را مشاهده كردند ، حوالي ساعت ۱۱ صبح پنجم دي ماه بود كه دود ناشي از آتش سوزي فضاي بالاي اين بناي ميراثي را كه بر فراز شهر قرار داشت ، فرا گرفته بود. حجم دود و آتش به حدي زياد بود كه كمتر كسي در شهر رامسر بود كه متوجه آن نشده باشد. از بخت بدِ سينما بود يا رامسري ها ، شعله هاي آتش با باد شديدي كه همان لحظه با سرعت ۸۰ كيلومتر بر ساعت مي وزيد همدست شد تا با وجود به كارگيري تجهيزات و نيرو هاي زيادآتش نشاني ، قدرت باد و آتش بر قدرت آب و تجهيزات آتش نشاني بچربد، به طوري كه تمامي تلاش آنان معطوف به آن شد كه آتش به ساختمان اقامتي هتل كه ديوار به ديوار سينما قرار داشت سرايت نكند، اما سينما و هرآنچه در آن بود در كسري از ساعت تبديل به خاكستر شد.

فارغ از زخمي كه آن روز آتش بر پيكر بناي فرهنگي و ميراثي رامسر زد ، تصوير تلخ تر چهره درمانده شهرونداني بود كه پرشمار در فضاهاي پيراموني باغ ۳۳ هكتاري مشرف به سينما، فروريختنِ خاطراتِ چند نسل از مردم اين شهر را به نظاره نشسته بودند و تنها كاري كه از آنان ساخته بود ، كوبيدن يك كف دست بر پشت دست ديگرشان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار