در پی گسترش سویه اومیکرون در یزد؛
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به گسترش سویه اُمیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 27 January 2022

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی ضمن شرکت در جلسه اضطراری، از بخش های مختلف بیمارستان های ضیایی اردکان و امام صادق (ع) میبد بازدید کرد. وی همچنین با پزشکان و پرسنل بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها دیدار و از خدمات ایثارگرانه و تلاش‌های شبانه روزی آنان در راستای ارائه خدمات به بیماران تقدیر کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به گسترش سویه اُمیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اُمیکرون در حال افزایش است، افزود: سرایت این سویه شدید است و بیمارستان‌های کشور ضمن آمادگی کامل، باید دستگاه‌های اکسیژن و ونتیلاتور همچنین دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان‌های میبد و اردکان تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر اُمیکرون با تزریق دوز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است اما دوز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.

بنابر اعلام وبدا، در این بازدیدها دکتر میرمحمدی - نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، دکتر خطیبی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد - معاون درمان وزیر بهداشت را همراهی کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار