استاندار : هفته پیش آمار اومیکرون 7 نفر بود، الان از 90 تست 72 نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند، تغییر یک هفته ای به این شدت دور از انتظار بود، این نشان دهنده  این است که استان به شدت دارد درگیر می شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 27 January 2022

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست اضطراری ستاد کرونا در خصوص سرایت ده برابری امیکرون نسبت به سایر سویه های کرونا هشدار داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،احمد زاده در این نشست گفت" شرایط استان را بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه و ادارات استان الزامی است.
وی اظهار کرد: اومیکرون از شهرستان گچساران شروع شد، با این حال رشد آلودکی اومیکرون در بویراحمد افزایش یافته است، اومیکرون در استان در حال فراگیر شدن است، به ترتیب در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه آلوده به اومیکرون شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت به گونه ای است که از 90 تست تشخیصی کرونا، 70 نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند، سرعت سرایت این سویه از سویه هم بسیار بالا است، و از سویه دلتا 5 برابر سریع تر سرایت می کند.
احمدزاده گفت: در حال خارج شدن از از وضعیت آبی هستیم و به رنگ زرد نزدیک می شویم، وقتی استانی درگیر اومیکرون شود، مراحل رنگ بندی ها بی اثر است، و باید گفت به محض غالب شدن اومیکرون باید وضعیت قرمز اعلام شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نگرانی ما بخاطر بیماری کرونا نیست، بلکه به خاطر شیوع اومیکرون است.
احمدزاده بیان کرد: به دلیل وضعیت آبی، مدتی تجمعات استانی به وضعیت عادی برگشته بود، اما در وضعیت فعلی باید از تجمعات پرهیز شود، مجالس ختم و عروسی باید کنترل شود، نهادهای متولی از تجمعات جلوگیری کنند، شرایطی پیش بیاوریم که جلوی گسترش فوق العاده را بگیریم.
احمدزاده بیان کرد: این پیش بینی هست که دو هفته آخر بهمن ماه وارد پیک اومیکرون می شویم، و این پیک تا بعد از عید نیز خواهد بود.
استاندار اظهار کرد: همه دستگاه های دولتی وظیفه دارند از روز شنبه کنترل های لازم را برای ورود کارکنان داشته باشند، درب ورودی ساختمان های کنترل شود، شرایط را برای دیگر کارمندان ایمن شود.
وی افزود: مردم هوشیار باشند، از ماسک استفاده شود و فاصله اجتماعی رعایت شود، کسانی که مشکوک هستند به ادارات و بیرون از منزل نروند.
وی گفت: برای دورکاری کارمندان فعلا تصمیمی گرفته نشده، راجع به مدارس و دانشگاه ها، شرایط تحصیل حضوری تغییری نکرده، تا زمانی که ستاد کرونای کشور تصمیم گرفته شود. با این حال انتظار هست کلاس های درس با حداقل دانش آموز برگزار شود و خانواده ها رعایت کنند که دانش آموزان ماسک زدن را رعایت کنند.
احمدزاده اظهار کرد: جلسات اداری با حداقل اعضا تشکیل شود، جلسات با پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دادگستری، نیروی انتظامی به تجمعات ورود کنند و کنترل کنند.
وی گفت: هفته پیش آمار اومیکرون 7 نفر بود، الان از 90 تست 72 نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند، تغییر یک هفته ای به این شدت دور از انتظار بود، این نشان دهنده  این است که استان به شدت دارد درگیر می شود.
وی گفت: مردم مراقبت کنند، مراقبت ها هم به این شکل است که مردم از تجمعات دوری کنند، کسانی که واکسن نزده اند واکسن خود را تزریق کنند. آماری که وجود دارد این است که افرادی که تا دو دوز واکسن زده اند مرگ و میر بسیار پایین می آید و همینطور کسانی که سه دوز واکسن زده اند بیماری بسیار سبک تری را تحمل می کنند.
احمدزاده اظهار کرد: شهرستان هایی که پزشک متخصص ندارند، علوم پزشکی تلاش کند که این مشکلات رفع شود.
استاندار گفت: در اسفندماه و عید در اوج بیماری خواهیم بود، مردم همکاری داشته باشند که بدون تلفات جانی از این پیک عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار