استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اجرای طرح راه‌آهن استان مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 21 February 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های فولاد سفیددشت، فولاد تاراز و ورق خودرو با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات در استان بحث بیکاری است، گفت: صنایع به‌خوبی می‌توانند برای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند و صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار ارزشمند در حوزه تولید و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان موجب شده است تا آمار مهاجرت به استان‌های مجاور به‌شدت بالا برود، این مسئله آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال داشت، باید با ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت به سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع می‌تواند گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار باشد، گفت: آمادگی حمایت برای اجرای طرح‌های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری را داریم، صنایع فولادی می‌تواند برای افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

حیدری گفت: در اجرای طرح‌های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری باید مباحث آمایش سرزمین و پیوست عدالت مورد توجه قرار بگیرد تا این طرح‌ها موجب توسعه و پیشرفت در استان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر سر راه تولید و اجرای طرح‌های توسعه صنعتی در استان موانعی مانند زمین مناسب، تخصیص آب و مشکل برق وجود دارد، گفت: می‌توان برای مشکل کمبود آب از پساب استفاده کرد، همچنین کارخانه‌ها برای حل مشکل سوخت تنها به یک سوخت اکتفا نکنند، بلکه سوخت‌های جایگزین را برای مواقع بحرانی در نظر داشته باشند.

حیدری افزود: سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری ورود پیدا می‌کنند، تلاش کنند از ظرفیت نیرو‌های جوان بومی و توانمند بهره ببرند، همچنین صنایع مستقر سرمایه خود را در بانک‌های استان سپرده‌گذاری کنند تا بتوان از این منابع مالی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خرد استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه حمل بار توسط راه‌آهن یک روش مطمئن و کم هزینه‌تر نسبت به حمل و نقل بار توسط خودرو‌های سنگین محسوب می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اجرای طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مشارکت داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خدمت به مردم یک نوع عبادت محسوب می‌شود، باید با قدرت و کار جهادی برای حل مشکلات مردم گام برداریم، همچنین صاحبان صنایع در استان بخشی از درآمد خود را به بحث‌های توسعه‌ای و اقدامات فرهنگی اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت در شهرستان بروجن هم با بیان اینکه تلاش شده در سه مجموعه فولادی فعال در استان از ظرفیت نیرو‌های بومی استفاده شود، گفت: ۹۲ درصد نیرو‌های شرکت فولاد سفیددشت بومی منطقه هستند.

ارباب زاده افزود: همچنین در آزمون استخدامی برگزار شده برای جذب نیرو در طرح توسعه‌ای شرکت فولاد سفیددشت، متقاضیان ۱۰۰ درصد بومی بودند.

وی گفت: شرکت فولاد سفیددشت، تاراز و ورق خودرو برای مسئولیت‌های اجتماعی بخشی از درآمد خود را به اقدامات خیرخواهانه اختصاص می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار