مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۷۵ درصدی طرح آبرسانی بن به بروجن خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این طرح به ۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 09 March 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فردوس کریمی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان افزود: اعتبار مصوب طرح آبرسانی بن به بروجن در سالجاری ۷۱۹ میلیارد تومان بوده که ۶۹۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و از میزان اعتبار تخصیصی تاکنون ۳۸۲ میلیارد تومان جذب شده است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی بن به بروجن آب شرب ۱۳ شهر و ۱۱ روستای استان را معادل ۴۵۶ هزار نفر جمعیت را تامین می‌کند، تصریح کرد: افق این طرح تا سال ۱۴۱۵ پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تاکنون ۷۶۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح بن به بروجن هزینه شده است.

کریمی در ادامه از اجرای یک طرح پدافندی برای تامین آب شرب شهر شهرکرد خبر داد و گفت: این طرح به طول ۹.۵ کیلومتر از سامان به شهرکرد اجرا شده است.

وی افزود: پس از آنکه آب چشمه کوهرنگ با کاهش دبی روبرو شد طی ۲۶ روز با اجرای طرح پدافندی آب از تصفیه‌خانه سامان به شهرکرد منتقل شد و چنانچه شهر سامان هم نیاز ضروری به آب شرب پیدا کند امکان انتقال آب از شهرکرد به سامان وجود دارد.

طرح انتقال آبرسانی بن به بروجن آب را از بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد و با بهره‌برداری از آن مشکل آب آشامیدنی اهالی ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار