امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برگزاری کنگره شهدا به خصوص کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین افراد جامعه است.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 09 March 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در سومین جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای عشایری کشور در شهرکرد افزود: انتخاب چهارمحال و بختیاری برای برگزاری کنگره ملی شهدای عشایری، یک ظرفیت، توفیق و افتخار بزرگ برای استان است تا جایگاه استان در کشور و ظرفیت عشایر برای همگان تبیین و معرفی شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی درست و منسجم در استان برای برگزاری این کنگره ملی ضروری است تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری این کنگره ملی استفاده شود و یک برنامه شایسته برای شهدا برگزار شود.

نکونام با تاکید بر اینکه شهدا برکت نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: باید با برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا از این برکت در همه عرصه‌ها و جایگاه‌ها استفاده کرد و همه اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان را با فرهنگ غنی ایثارو شهادت آشنا کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در استان ۴۳ هزار عشایر عضو اتحادیه عشایری هستند، اظهار داشت: توجه به هویت انقلابی عشایر در برگزاری این کنگره مورد تاکید است تا بیش از آنچه که اکنون نقش‌آفرینی دارند در کشور فعالیت‌تر شوند و تک تک آنها پا به رکاب انقلاب شوند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری با شکوه این کنگره ملی در استان افزود:هرگونه کم کاری در این حوزه جفا به شهدا است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری این برنامه ملی استفادهش ود.

زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه مردم به خصوص مدیران استان است.

محسن حسین‌میرزایی افزود: برگزاری این کنگره، یک فرصت ارزشمند، مغتنم و توفیق الهی است که نصیب مردم استان شده و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و ره‌توشه مناسب برای زندگی دنیوی و آخرت خود ذخیره کرد.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بسط و توسعه این فرهنگ، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک وظیفه ذاتی برای همه آحاد جامعه به خصوص مدیران استان است که در راستای این کار ارزشمند، تلاش کنند و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و فعالیت در این حوزه را یک وظیفه اصلی، اساسی در کنار وظیفه سازمانی و اداری خود بدانند.

به گفته وی، فعالیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه آموزه‌های دینی و معنوی و آموزه‌های فاخر و غنی دینی در جامعه یک توفیق الهی است.

حسین‌میرزایی بر اهمیت برنامه‌ریزی در خصوص قبل، حین و بعد از برگزاری کنگره شهدا در استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌سازی و برنامه‌ریزی برگزاری این کنگره باید از قبل از برگزای کنگره آغاز و تا بعد از برگزاری کنگره ادامه داشته باشند تا همه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

نخستین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در استان با حضور ۲۶ استان عشایرنشین کشور و خانواده ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری برگزار خواهد شد.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: اجرای این کنگره ملی از ۲ سال گذشته تصویب شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اجرای این کنگره به تعویق افتاده بود و با هماهنگی با بسیج کشور این کنگره در استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ شهید شناسایی شده جامعه عشایری کشور از چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت:در آیین برگزاری این کنگره از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، انتظامی و نظامی استفاده شود.

به گفته وی، این کنگره در سه روز در سطح استان برگزار می‌شود که برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه دستاوردهای جامعه عشایری سراسر کشور و همچنین دستاوردهای نظامی در دستور کار قرار دارد.

۲۱ کمیته برای برگزاری کنگره ۱۰ شهید جامعه عشایری کشور تشکیل شده است

مسوول بسیج جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در راستای برگزاری این کنگره ۲۱ کمیته‌ مختلف در استان تشکیل شده است که از ظرفیت همه دستگاهای اجرایی و دانشگاه‌ها و رسانه در استان استفاده خواهد شد.

سرهنگ علی‌اصغر ایزدی با بیان اینکه این کنگره یک حرکت ملی است، افزود: در راستای برگزاری این کنگره ۱۰ هزار خدمت در قالب محرومیت‌زدایی و فرهنگی در مناطق عشایری مختلف کشور و استان در حال انجام است.

وی اظهار داشت:این یادواره شهدا با سه رویکرد اجتماعی و فرهنگی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی، کمک مومنانه و تقویت وحدت اقوام و مذاهب در استان برگزار می‌شود و این امر موجب تمایز این کنگره با سایر کنگره‌های ملی سراسر کشور است تا بتوان با برگزاری این کنگره طعم شیرین خدمات رسانی به مردم محروم و عشایر را توسعه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار