رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: وضع موجود برج دوقلو باید برای فروش و یا برای مشارکت بررسی و تا اواسط اردیبهشت ماه پیشنهادات و نتیجه به شورای اسلامی شهر ارائه شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 05 April 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدرضا بیاتی در جلسه بررسی و هم اندیشی مربوط به برج دوقلو ضمن تشکر از پرسنل شهرداری جهت اقدامات نوروزی اظهار داشت: برای فضاسازی و ارائه خدمات در ایام نوروز پرسنل شهرداری تمام توان خود را به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم تا پروژه برج دوقلو را امسال تعیین تکلیف کنیم، تأکید کرد: تعیین تکلیف این برج موجب رفع بسیاری از مشکلات شهری و دغدغه‌های شهروندان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: وضع موجود برج باید برای فروش و یا برای مشارکت بررسی و تا اواسط اردیبهشت ماه پیشنهادات و نتیجه به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

بیاتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته شجاعت و جسارت از مجموعه مدیریت شهری گرفته شد که این امر موجب شد شهرداری دچار مشکلاتی شود و به درستی کارها پیش نرود.

وی گفت: نیروهای شهرداری باید از زبده‌ترین و با جسارت‌ترین نیروها باشند، قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند و از نیروها استفاده بهینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به تغییر کاربری‌ها افزود: تغییر کاربری‌ها باید با نظر کارشناس اقتصادی انجام شود و اگر پارکینگ‌های کنونی پاسخگوی نیازها است می‌توان در بحث تغییر کاربری‌ برج دوقلو تصمیمات جدیدی اخذ کرد.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: سال گذشته شهرداری از لحاظ درآمدی سال سختی را پشت سر گذاشت اما پرسنل شهرداری با تمام توان به شهروندان خدمات ارائه کردند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه شورای شهر بایستی درخصوص تعیین تکلیف برج دوقلو اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: در صورت فروش برج باید تغییر کاربری داده شود و تعداد طبقات کاهش یابد و همچنین مسائل ترافیکی باید رفع شود.

حیدری ادامه داد: زمان تعلل نیست و باید سریع‌تر برج دوقلو تعیین تکلیف و با توجه به مصوبات شورای دوره قبل تصمیم اتخاذ و به یک جمع‌بندی برسیم.

ماشاء‌الله ایزدی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برج دوقلو مدیریت شهری را دچار چالش کرده و مسائل ترافیکی و مالی گریبانگیر شهرداری شهرکرد شده است و اگر به فروش برسد در مدت زمان کوتاه به نفع شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه خریدار نیز باید تمام جوانب را در برج مدنظر قرار دهد، افزود: همچنین شهرداری با فروش قطعات زمین و تغییرکاربری برج به صورت مسکونی، خدماتی و فرهنگی و کاهش تعداد طبقات می‌تواند برج را تکمیل کند.

یوسف صادقی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اینکه الزامات ماده 5 هزینه‌های زیادی را بر عهده شهرداری گذاشته است، بیان کرد: در صورت فروش برج، شهرداری مسائل ترافیکی را مدنظر قرار دهد و خریدار نیز تمام جوانب برج را باید در نظر بگیرد.

فاطمه بیگی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: همه ما از وضعیت برج دوقلو مطلع هستیم و انتظار می‌رود یک تصمیم و یا پیشنهاد مشخص و کارشناسی به شورا ارائه و شورا با بررسی دقیق همه جوانب نتیجه نهایی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه در بحث برج دوقلو باید اعتماد عمومی و اجتماعی باز گردانده شود، گفت: در بحث برج دوقلو ضرر مالی صورت گرفته اما باید مباحث اجتماعی هم در نظر گرفته شود و در اسرع وقت این پروژه تعیین تکلیف شود.

بیگی ادامه داد: در صورت فروش برج باید پروژه‌های دیگری تعریف و اجرا شود تا بازگشت به سرمایه در شهر صورت پذیرد.

عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه پروژه برج دوقلو برای شهرداری در اولویت قرار دارد، بیان کرد: مصوبه شورای دوره گذشته مبنی‌بر فروش برج بوده اما باید دید در این دوره چه تصمیمی گرفته می‌شود اما مجموعه مدیریت شهری مصمم است این پروژه در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی گفت: می‌طلبد در اسرع وقت پیشنهادات جمع‌آوری و به شورا ارائه گردد و چنانچه تصمیم بر تکمیل برج توسط شهرداری شد باید منابع مالی پیش‌بینی شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: مباحث ترافیکی، سایه‌اندازی، کاهش ارتفاع ساختمان، پیش‌بینی پارک سوار و اختصاص اتوبوس در این برج مدنظر قرار گیرد و نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار