جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف چهارمحال و بختیاری در همزمان با فراسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و در سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به مقام والای شهدا ادای احترام کردند که این برنامه در شهرکرد به صورت نمادین در محل یادمان شهدای گمنام انجام شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 07 April 2022

رییس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنر ابزاری رسا و بلیغ در تحقق جهاد تبیین و تقابل با جنگ نرم دشمن به شمار می‌رود، گفت: هنرمندان به عنوان افراد اثرگذار نقش و رسالتی مهم در این رابطه بر عهده دارند.

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سرهنگ سید مسعود موسوی روز پنجشنبه در مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام شهرکرد که همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور جامعه هنری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، افزود: در زمانه‌ای که دشمن در حوزه جنگ نرم سرمایه‌گذاری کرده است و برای تغییر و تسلط بر باورها و اعتقادات به دنبال القای شبهات است تا زمینه را برای شکل‌گیری انحراف ایجاد کند، باید همه به شکلی قوی وارد میدان تقابل با دشمن شوند.

 

وی به نقش اثرگذار هنر و ابزارهای آن در تنویر افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: اگر هنرمندان و فعالان عرصه هنر بتوانند از علم و فناوری روز و از ابزاری که در اختیار دارند، به خوبی استفاده کنند، می‌توانند بر ذهن و احساسات عموم اثرگذاری مثبتی داشته باشند و زمینه رشد معنوی را نیز فراهم کنند.

 

موسوی با بیان اینکه حوزه تاثیر نخبگان و هنرمندان وسیع است، یادآور شد: گاهی تاثیر یک عکس نوشته فراتر از هزاران کلام و ساعت‌ها سخنرانی است و اگر امروز به دنبال تقابل با جنگ نرم دشمن و هدایت صحیح احساسات، هیجانات، افکار و باورها هستیم، لازم است از ابزارها و شگردهای ویژه در هنر به شایستگی استفاده کنیم.

 

رییس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) به نظر شهید آوینی در اثرگذاری بی‌بدیل شاخه‌های مختلف هنری بر احساسات و هیجاناتی که به شکل‌گیری انقلاب و جریان‌های بعد از آن منجر شده است نیز اشاره کرد و گفت: این مسیر را می‌توان هنرمندانه و با روش‌های انقلابی ادامه داد.

 

به گزارش تابناک، در این مراسم قبور مطهر شهدای گمنام واقع در تپه نور الشهدای شهرکرد با حضور مسوولان و هنرمندان عطرافشانی و غبارروبی شد.

 

پس از شهادت سید مرتضی آوینی در  بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شد

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار