شهرکرد- معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث دومین راه آهن استان در دستور کار وزرات راه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 05 May 2022

حمید ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان در برنامه وزارت راه است، اظهار کرد: احداث این راه آهن می‌تواند موجب رونق استان شود.

وی با بیان اینکه مطالعات احداث راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان انجام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر برای انجام این پروژه باید سرمایه گذار جذب شود.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طول این خط راه آهن حدوداً ۵۰۵ کیلومتر می‌باشد که ۲۱۲ کیلومتر آن در استان واقع شده است.

ربیعی افزود: راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان برای احداث نیاز به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد دلار دارد.

وی به دلایل احداث این راه آهن اشاره کرد و گفت: برقراری اتصال ریلی منطقه خوزستان به چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خراسان، ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در منطقه، کاهش مسافت ریلی حمل مواد اولیه فولاد خوزستان و اروند، تولید فولاد با حمل ارزان و سریع سنگ آهن، کاهش قابل توجه انرژی و آلودگی هوای منطقه خوزستان تا اصفهان، تقویت ارتباط استراتژیک شبکه ریلی شمال به جنوب کشور و امکان ارتباط ریلی مستقیم اهواز به مشهد، توسعه اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال و رفاه اهالی و ارتباطات جاده‌ای منطقه از جمله ضرورت‌های ایجاد این خط راه آهن سراسری اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار