سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: نقشه جامع آسیب‌های اجتماعی استان در راستای برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها تدوین و ترسیم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 16 May 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی نصیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه نقشه آسیب‌های اجتماعی به منظور برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین خواهد شد، افزود: اجرای طرح کشوری سامانه سراج (رصدآسیب‌های اجتماعی) که در سطح استان و کشور از سال ۹۶ با هدف سنجش سلامت اجتماعی در محله‌ها و مناطق مختلف فعال شد و امسال نیز در قالب پرسشنامه در استان‌ها برای شناسایی آسیبهای اجتماعی تکمیلی می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح جامعه برخی آسیب‌های اجتماعی در حال است، که در این طرح علاوه بر آمارگیری از آسیب‌های اجتماعی، به شناسایی تعیین‌کننده‌ها و عوامل موثر در ایجاد آسیب‌ها نیز پرداخته می‌شود و با تهیه و تدوین این نقشه می‌توان برای رفع آسیب‌ها برنامه‌ریزی دقیق انجام داد.

نصیری افزود: آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشور نیست و باید نهادهای متولی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش خود را برای کاهش این آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف به‌کار بگیرند تا در حوزه پیشگیری از آسیب گام‌های اثرگذار برداشته شود.

وی به شناسایی میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف استان به عنوان نخستین گام در حوزه پیشگیری از آسیب اشاره کرد و گفت: با شناسایی میزان شیوع و تهیه نقشه می‌توان در زمینه رفع آسیب و پیشگیری ازآسیب برنامه‌ریزی مدون انجام داد.

هزینه‌های مشاوره زیر چتر بیمه قرار گیرد

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی از افراد جامعه توان پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند، گفت: دولت باید در راستای توسعه سلامت روان جامعه حمایت لازم را انجام دهد و هزینه‌های مشاوره را زیرچتر بیمه قرار دهد.

به گفته وی، با توسعه بیمه در حوزه مشاوره می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه سلامت روان، سلامت جسمی و آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

به گفته وی،هم‌اکنون در استان ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی، ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و ۱۵ مرکز مشاوره سلامت روان محلی در راستای سلامت روان و کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی در سطح استان فعال است و پارسال حدود ۱۷ هزار نفر به این مراکز برای دریافت مشاوره مراجعه کردند.

نصیری افزود: پارسال ۲۶ هزار نفر در استان با شماره ۱۴۸۰ (صدای مشاوره) که به صورت غیرحضوری به افراد مشاره ارائه می‌شود تماس برقرار کردند و مشاوره رایگان دریافت کردند.

وی، عدالت‌محوری و شفاف‌سازی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی استان در سالجاری عنوان کرد و گفت: توزیع امکانات با عدالت در بین مددجویان و همچنین توانمندسازی جامعه هدف از دیگر برنامه‌های این سازمان در سالجاری است.

 هم‌اکنون بیش از ۴۲هزار در استان از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۳۲ هزار و۶۸۳ معلول در استان با معلولیت شدید، خفیف و متوسط و بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار