شهرکرد- ۴۰۰ رزمنده چهارمحال و بختیاری که در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد حضور داشتند در آیینی برای نخستین بار در دانشگاه شهرکرد تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 24 May 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال مقدس گفت: سوم خرداد روز مقاومت و ایثار نامگذاری شده است و می‌طلبد در این روز از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس قدردانی شود.

سردار علی محمد اکبری افزود: مردم چهارمحال و بختیاری نیز به مانند مردم سایر مناطق کشور در پیروزی کشور در جبهه‌های حق علیه باطل نقش داشتند و رزمندگان این استان تا پیش از شکل‌گیری تیپ قمر بنی‌هاشم(ع)در قالب یگان‌های مختلف از جمله لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و لشکر ۲۵ کربلا حضور چشمگیری داشتند.

وی تصریح کرد: همچنین در عملیات بیت‌المقدس ۲۸۳ نفر از رزمندگان استان حضور داشتند که از این تعداد ۸۳ نفر شهید شدند و فرمانده شهید زال یوسف‌پور از فرماندهان فاتح خرمشهر به شمار می‌آید.

تدوین کتاب نقش استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان استان در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند که متشکل از نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و جهاد بودند.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری ادامه داد: از ۴۰۰ رزمنده حاضر در عملیات فتح خرمشهر ۸۰ نفر شهید ، ۱۰۷ نفر جانباز و چهار نفر اسیر شدند.

وی در ادامه از تدوین کتاب نقش استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار دقیقه مصاحبه با ۳۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس استان انجام شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در سالهای دفاع مقدس ۲۰ هزار رزمنده داشته است، تصریح کرد: برای تدوین این کتاب با ۲ هزار رزمنده مصاحبه و خاطرات آنها تدوین می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از اجرای ۸۰۰ برنامه ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از روزهای اخیر آغاز شده و در طول هفته ادامه پیدا می‌کند.

ذوالفقاری تجلیل از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس را از مهمترین این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: این برنامه برای نخستین بار در استان برگزار شد.

فعالیت ۱۳۴ ایثارگر در دانشگاه شهرکرد

رییس دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین از فعالیت ۱۳۴ ایثارگر دفاع مقدس در این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰ نفر رزمنده، ۳۴ نفر جانباز و ۱۰ نفر فرزند شهید و دیگر افراد منتسب به خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

یاسر پیرعلی با بیان اینکه کتاب نقش دانشگاه شهرکرد در هشت سال دفاع مقدس به زودی تدوین می‌شود، تصریح کرد: این کتاب کوششی برای تدوین نقش دانشگاه شهرکرد در پیروزی جبهه حق علیه باطل است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه از مقام ایثارگران سالی سه بار تجلیل می‌کند که شامل روز جانباز، ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و اسفند ماه است.

 چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار