فرماندار کیار گفت:۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر رییس‌جمهور برای این شهرستان مصوب شد که با ابلاغ و جذب آن طرح‌های نیمه تمام شهرستان تکمیل و تحول چشمگیری در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶ 04 July 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سید شجاع زیلابی در این باره افزود: یکی از مهمترین مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور تامین اعتبار برای تکمیل طرح شهرکرد به شلمزار به ناغان به خوزستان است که از آنجا که این طرح ماده ۵۶ را گرفته است مقرر شده بزودی ۸۰۰ میلیارد تومان جذب این طرح شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود با جذب اعتبار مصوب شده بدهی پیمانکاران پرداخت و تا پایان سال ۸۰ درصد محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار تکمیل ‌شود.

فرماندار کیار، تکمیل سد گهرو را از دیگر طرح‌های مصوب سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این سد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که با اجرای آن آب مورد نیاز برای کشت یک هزار هکتار از اراضی شیب‌دار شهرستان فراهم می‌شود.

زیلابی ادامه داد: سد خاکی گهرو که قرار است آب کشاورزی و صنعت شهرستان را تامین کند در حال حاضر دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و از چشمه گهرو در غیرفصل زراعی تغذیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر طرح‌های عمرانی شهرستان، پمپاژ آب، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، طرح‌های کشاورزی و زیرساختی نیز از اعتبارات سفر برخوردار شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت امروز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری بودند.

شلمزار مرکز شهرستان کیار در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار