نشست استاندار با مفاخر گیلان
استاندار گیلان: مهمترین راهکار مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان تولید آثار حماسی و انقلابی برگرفته از هویت جامعه است
کد خبر: ۱۰۵۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲ 05 July 2022

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتراسدالله عباسی در نشست صمیمی با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری گیلان با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای نفوذ فرهنگی گفت: دشمن فرهنگ ما را هدف قرار داده و مهمترین راه مقابله با این نفوذ روی تولید آثار فاخرحماسی و انقلابی است که برگرفته از هویت ایرانی و اسلامی باشد.

استاندار ایجاد نشاط اجتماعی، انجام کار‌های فرهنگی و هنری را ضروری دانست و افزودباید اماکن دولتی، موقوفات و مدارس برای فعالیت هنری در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

استاندار با تاکید بر برجسته سازی دستاورد‌های فرهنگی استان و معرفی آن‌ها در کشور گفت: کارگروهی از اندیشمندان و مفاخر استان تشکیل و نحوه معرفی آثار فاخر تولیدی در استان بررسی شود.

دکتر اسدالله عباسی افزودبرای معرفی شخصیت‌های علمی، مذهبی، سیاسی و بزرگان گیلان باید از رسانه‌ها کمک گرفت و آموزش و پرورش نیز برای تحقق این هدف در دروس دانش آموزان آثار فاخر، اسطوره‌های ملی و مفاخر گیلان لحاظ کند.

وی با بیان اینکه در بودجه استان برای گیلان شناسی و راهکار‌های توسعه گیلان و مقوله فرهنگی سهم یک درصدی اختصاص خواهد یافت گفت: برای معرفی هنرمندان و مفاخر گیلانی در سطح ملی و بین المللی باید وقت و بودجه صرف شود.

همچنین در این مراسم هر یک از بزرگان و صاب نظران گیلانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را درحوزه‌های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار