شهرکرد - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: به زودی مشکل کدورت آب کوهرنگ رفع می شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 10 August 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیزاتی برای رفع کدورت آب چشمه کوهرنگ تأمین شده که روز چهارشنبه یک دستگاه پکیچ نصب می‌شود که می‌تواند تا حد قابل توجهی به رفع کدورت چشمه کمک کند.

علی حیدری شامگاه سه‌شنبه در پایان نشستی که به منظور رفع مشکل کمبود آب شرب در شهرکرد و سایر شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ با حضور معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان رفع بحران آب شرب مردم استان است و در همین راستا تجهیزاتی برای نصب بر تأسیسات چشمه کوهرنگ تأمین شده که با نصب آن می‌توان تا بخشی از کدورت‌ها را برطرف کرد.

وی ادامه داد: با خروج چشمه کوهرنگ از مدار با کمبود ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد مواجه شده‌ایم و با وجود تلاش‌های انجام گرفته برای جایگزین کردن منابع دیگر، همچنان با کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه روبرو هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری رفع بحران آب شرب شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ را مستلزم صرفه‌جویی ۳۰ درصدی شهروندان اعلام کرد و گفت: اگرچه مسئولان تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار گرفته‌اند، اما می‌طلبد شهروندان نیز با صرفه‌جویی در مصرف آب مسئولان را یاری دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری کشاورزان و دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مقرر شد تا بخشی از کمبود آب شرب از طریق چاه‌های در اختیار این دستگاه‌ها تأمین شود.

وی، آبرسانی سیار را از دیگر راهکارهای رفع چالش کمبود آب عنوان کرد و گفت: طی فراخوانی، تعدادی تانکر از استان‌های دیگر وارد استان شده و تعدادی دیگر نیز فردا به تجهیزات استان اضافه می‌شود تا در شهرها و روستاهای بین کوهرنگ تا شهرکرد توزیع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاه بسته‌بندی آب نیز راه‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار