استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز مشکل و گل‌آلود شدن سرچشه کوهرنگ و تلاش برای اجرای طرحهای جایگزین گفت: اتصال خط‌های پدافندی اضطراری برای تامین آب آشامیدنی شهرکرد مصداق بارز فعالیت جهادی است.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 24 August 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در گردهمایی کارمندان بسیجی دستگاه‌های اجرایی همزمان با نخستین روز هفته دولت تاکید کرد: گل‌آلود شدن بی‌سابقه چشمه کوهرنگ و مشکلات ناشی از آن در تامین آب آشامیدنی مرکز استان و شهرها و روستاهای واقع در مسیر این چشمه کوهرنگ تا شهرکرد مشکلات جدی ایجاد کرد.

وی افزود: در همین راستا مسوولان با حضور و فعالیت جهادی نسبت به تسریع در روند اجرای امور و رفع مشکل تأمین آب آشامیدنی شهرکرد وارد میدان شدند تا مردم شیرینی کار جهادی را بچشند.

حیدری پیش‌بینی نشدن خط پدافندی، نبود منابع و مخازن قابل‌توجه برای آب ذخیره کافی، فرسودگی شبکه انتقال و توزیع آب برای تامین آب آشامیدنی شهرکرد را از عوامل اصلی بروز این بحران اعلام و تصریح کرد: رفع این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن فقط با اقدام جهادی ممکن بود.

وی یادآور شد: براساس نظر کارشناسان پروژه خط پدافندی تأمین آب آشامیدنی با این وضعیت، حجم و کیفیت نیازمند چند ماه زمان بود که تنها در مدت چند روز اجرایی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استفاده از چاه‌های کشاورزی، ورود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب از مخزن سامان به شبکه شهرکرد، استفاده از آب طرح‌های عمان سامانی و فدک و طراحی تصفیه‌خانه در مدت ۴۸ ساعت با سرعت در دستور کار قرار گرفت و در این مدت ۴۰ کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری و تصفیه‌خانه با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه طراحی شد.

وی تلاش‌های روزهای اخیر برای رفع مشکل تامین آب آشامیدنی شهرکرد را نمونه‌ای بارز از کارهای جهادی برای عبور سریع از بحران دانست و گفت: پیگیری برای رفع این مشکل از بالاترین سطح در کشور انجام شد.

حیدری به فراخوان مهندسان، تکنسین‌ها، متخصصان و پیمانکاران از سراسر کشور به‌همراه تجهیزات اشاره و تاکید کرد: در این مدت مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه یک گروه متخصص به مدت ۱۰ روز در شهرکرد مستقر، پنج تصفیه‌خانه فعال و ۶ هزار میلیارد ریال تجهیزات وارد استان شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، بسیجیان را محور بسیاری از حرکت‌های جهادی دانست و افزود: شهیدان رجایی و باهنر دوران کوتاهی مسئولیت داشتند اما به‌عنوان الگویی شاخص در جمهوری اسلامی ایران مطرح هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری مردم‌مداری،‌ صداقت، راست‌گویی، بُردباری، درستی و خدمت‌گزاری بی‌منت به مردم را از شاخص‌های بارز و ماندگار شهیدان رجایی و باهنر اعلام و تصریح کرد: مسوولان باید از این شهیدان درس بگیرند و به مردم خدمت کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی فراوان از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اما امسال شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی‌های فراوانی در چهارمحال و بختیاری هستیم.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری از ۳۱۴ طرح در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته دولت سال‌جاری اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی، تسهیلاتی، آورده متقاضیان و سایر ردیف‌های بودجه‌ای هزینه شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فرهنگی، فضای اداری، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۷۶ نفر در استان فراهم خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۹۱ طرح جدید در این استان با سه هزار و ۳۱۹ میلیارد و هفت میلیون ریال اعتبار در حوزه‌های آموزشی، دامپروری، زیرساخت، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی آغاز و زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۶۸ نفر در دوران ساخت و اجرا فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های چهارمحال و بختیاری در هفته دولت سال‌جاری شروع طرح‌های بزرگ‌تری است که در سفر رییس‌جمهور به استان مصوب شده است.

حیدری با اشاره به ۲۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با راه‌اندازی پروژه‌های پیش‌ران تحول بزرگی در استان رخ می‌دهد.

وی توجه به ابعاد مختلف مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین را ضروری دانست و گفت: دشمن به‌دنبال نااُمیدی و به بن بست رساندن امور در کشور است و بسیجیان در خط مقدم جهاد تبیین می‌توانند پیش‌قراول و پرچم‌دار این حرکت نهضتی باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به خدمت‌رسانی بی‌منت شهیدان رجایی و باهنر به مردم اشاره و تاکید کرد: بسیجیان و فرماندهان بسیج باید در این زمینه پرچم‌مداری کنند.

وی پیوند بین مردم و دستگاه‌های اجرایی را بر عهده فرماندهان بسیج دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: بسیج جلوی فساد، نابرابری و بی‌عدالتی را می‌تواند بگیرد و در این راستا پایگاه‌های بسیج به‌همراه بسیج ادارات باید بین مردم جایگاه مطلوبی داشته باشد.

حیدری در پایان عملکرد بانک‌های چهارمحال و بختیاری در ۶ ماه قبل را نامطلوب اعلام و تصریح کرد: بالا بودن نرخ بیکاری در استان یکی از دغدغه‌های مسئولان است که باید مورد توجه باشد و اصلاح شود.

 از ۱۵ مرداد به سبب گل آلود شدن چشمه کوهرنگ، تامین آب برای هفت شهر از جمله شهرکرد و ۳۴ روستا با چالش جدی روبرو شد که برای تامین کسری آب در شهرکرد ۱۵ چاه جدید و سه طرح پدافندی اجرا شد.

افزایش ۲ برابری پمپاژ آب از تصفیه خانه سامان و انتقالات از ۲ طرح کشاورزی عمان و فدک از جمله طرح های اضطراری انتقال آب به شهرکرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار