رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت؛ دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد افرادی با رفتارهای مجرمانه امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند
کد خبر: ۱۰۶۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 26 September 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت؛ دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد یک سری افراد با رفتارهای مجرمانه از جمله تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی، امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و بهترین راه برای این افراد این است که به خودبیایند و در مسیر انقلاب و مردم قرار بگیرند.

آقای عتباتی که در جلسه معارفه دو نفر از مدیران شورای قضایی آذربایجان غربی سخن می گفت افزود ؛ ضد انقلاب، اراذل و اوباش، فتنه گران و آشوبگران به خیال خام خود با هوچی گری و رفتارهای غیرقانونی و هنجارشکنی ها می توانند خودنمایی کنند و اقدامات مجرمانه ای که مرتکب شدند هیچ گونه توجیهی ندارد و ما نتواستیم هیچ گونه ارتباطی بین یک رفتار اعتراض آمیز و گله مندی با این تخریب ها، غارت ها و جنایت های داعش گونه برقرار بکنیم .

وی تصریح کرد این رفتار نقشه دشمنان، فریب خوردگان، عوامل استکبار، شکست خوردگان و مفتضح شدگان در چشم ملت ایران است که عرصه جولانی برایشان ایجاد شده است ولی با ورود به موقع مجموعه های ذیربط در حوزه های نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و با حمایت ها و پشتیبانی های قاطع تشکیلات قضایی و بالاتر از همه حضور پرشور، آگاهانه و همیشگی ملت غیور و فهیم استان شاهد بودیم که چگونه به لانه های خود خزیدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با گرامی داشت شهادت مظلومانه شهید سید عباس فاطمیه، وی را شهید راه اسلام، امنیت وعدالت دانست و گفت؛ مردم شریف ارومیه در تشییع پیکر این شهید، به صورت خودجوش و پرشور حضور پیدا کردند و رفتارهای ددمنشانه علیه حاکمیت، امنیت، ناموس ایرانی، مقدسات و افتخارات ما را محکوم کردند.

آقای عتباتی با صراحت گفت که یقینا برخورد جدی دستگاه قضایی در انتظار این افراد قانون شکن است و در تذکری به فریب خوردگان گفت؛ به هوش باشید که مردم در کنار انقلاب و پشت سر رهبری هستند و از ارزش ها و آرمان های انقلاب فاصله نگرفته اند و چنانچه بخواهند این رفتارهای مجرمانه را ادامه دهند با برخورد قاطع مردم و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اهمیت شوراهای حل اختلاف پرداخت و گفت؛ شوراهای حل اختلاف یار همراه مهم تشگیلات قضایی به شمار می روند و مهمتین مطالبه دستگاه قضا از شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش واقعی است.

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اهمیت شوراهای حل اختلاف پرداخت و گفت؛ شوراهای حل اختلاف یار همراه مهم تشگیلات قضایی به شمار می روند و مهمتین مطالبه دستگاه قضا از شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش واقعی است.

آقای عتباتی به اقدامات شاخص اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی هم اشاره کرد و گفت ما جزء نخستین استان های کشور هستیم که 100 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی را در قانون حدنگار نهایی کردیم و اسناد تک برگی برای آنها صادر شد و باور داریم که نقش آفرینی بالای ثبت در زندگی مردم در کاهش پرونده های حقوقی و کیفری نقش به سزایی دارد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این جلسه گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات این حوزه به صورت الکترونیکی انجام می شود و آذربایجان غربی در برخی موارد از جمله ثبت شرکت ها جزء استان های پیشرو در کشور است .

آقای کشاورز افزود، در بخش صدور سند برای املاک شهری، روستایی و ملی دستاوردهای قابل ملاحضه ای داشته ایم و اولویت پیش رو برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور اسناد ملکی زمین های زراعی است که با رفع برخی موانع اقدامات مهمی انجام خواهد شد.

در این جلسه آقای اسدی به عنوان معاون جدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان معرفی و از خدمات آقای صمدی رئیس پیشین قدردانی شد.

همچنین در این جلسه آقای شایان مهر به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی معرفی و از خدمان آقای جوان کیا قدردانی شد.

مدیران تازه منصوب شده و پیشین هر دو حوزه نیز در این جلسه مطالبی بیان کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار