برداشت سیب‌زمینی از ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ 19 October 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گفت: اگریا، بامبا، جلی، سانته، سیلوا، برن و مارفونا، از جمله ارقام سیب‌زمینی هستند که در استان کشت و برداشت می‌شود.
روح‌الله سعیدی، با بیان اینکه دانش فنی کشاورزان سیب‌زمینی‌کار استان بالاست، افزود: بخاطر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و بازده مصرف آب، سطح زیر کشت محصولات آب‌بر مانند سیب‌زمینی در برنامه‌ای چندساله کاهش پیدا می‌کند و این سطح کشت به گندم، سویا و کلزا اختصاص داده می‌شود.
وی افزود: باتوجه به نتیجه خوبی که کشت سویا در چهارمحال و بختیاری داشته است، در برنامه‌ها این است که سال آینده بخشی از زمین هایی که به کشت بهاره اختصاص پیدا می‌کنند، به کشت سویا اختصاص داده شود تا از این منظر بتوان به تولید روغن در سطح کشور کمک کرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ درصد سیب‌زمینی تولید شده در استان در بازار داخلی مصرف و ۴۰ درصد دیگر آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

سعیدی افزود: سیب‌زمینی چهارمحال و بختیاری به دلیل مسائل زراعی مناسبی که در فصل رشد به آن اعمال می‌شود، ترکیبات مضر آن مثل سولانین و نیترات نسبت به سایر استان‌ها پایین است که ارزش سلامت و مصرف آن بالا می‌رود.
به گفته وی؛ مراکزی در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن فعالیت می‌کنند که کشاورزان می‌توانند بذر‌های سال آینده خود را از این مراکز تهیه کنند، چرا که از نظر سلامت تضمین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار