همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۷۱ نفر از زندانیان زندان‌های استان چهارمحال وبختیاری آزاد شدند.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶ 03 January 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به دستور مقام عالی قضایی کشور همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی ۶۳ زندانی استان به تعداد سال‌های عمر سردار سلیمانی از زندان‌های استان به صورت قطعی آزاد شدند، گفت: هفت نفر نیز با کمک ستاد دیه و رضایت شاکیان آزاد شدند.

احمد رضا بهرامی دوشنبه شب در آیین آزادسازی زندانیان استان افزود: در این آیین با همکاران قضایی، ستاد دیه، خیران و انجمن‌های حمایت از زندانیان تعداد زندانیان آزاد شده قطعی و ارفاقات قانونی به ۱۱۳ نفر رسید که از مجموع ۱۱۳ نفر زندانی آزاد شده ۶۳ نفر به صورت قطعی آزاد، هفت نفر با کمک ستاد دیه و ۵۳ نفر با ارفاقات و تخفیفات قانونی شامل پابند الکترونیک، اشتغال به کار و بخشش بخشی از ایام حبس آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: ستاد دیه برای آزادسازی پنج نفر از زندانیان بدهکار جرائم غیرعمد نیز ۱۲ میلیارد ریال کمک کرد .

حمیدرضا حیدری افزود: ۲ نفر از زندانیان نیز که محکوم به قصاص بودند با تلاش خیران و شوراهای حل اختلاف از قصاص رها و به کانون خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گفته وی، این دو زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۱۴و ۶ سال تحمل حبس با جلب رضایت از خانواده مقتول آزاد شدند.

 امروز درآستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و به دستور مقام عالی قضایی درسراسر کشور بیش از سه هزارزندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

هم‌اکنون سه زندان در شهرکرد، بروجن و لردگان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار