مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت و حمایت از خانوداه‌ها گفت: پویش ملی"لبخند مادری" به این ستاد و با هدف ترویج فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها در استان اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷ 03 January 2023

محمود ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۱۰۰ بسته با عنوان لبخند مادری شامل ۴۰ قلم از ملزومات(سیسمونی) مورد نیاز نوزاد از بدو تولد تا ۲ سالگی به مادرانی که فرزند سوم آنها در سالجاری متولد شده ، اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر بسته ۳۰ میلیون ریال است،گفت: تا پایان سال نیز توزیع ۱۰۰بسته دیگر در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح در راستای سیاست‌های جمعیتی و ترویج فرزندآوری و حمایت از خانواده و جمعیت در کشور در حال اجرا است، گفت: شناسایی این خانواده‌ها توسط گروه‌های جهادی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر انجام می‌شود.

وی از آغاز اجرای طرح حمایت از چندقلوها، شامل تمام سه‌قلوها و چهارقلوها و پنج‌قلوهای استان که از این پس متولد می‌شوند توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد و گفت:بنیاد ۱۵ خرداد برای حمایت از این خانواده‌ها به ازای هر فرزند یک کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی، بسته لبخند مادری شامل چند دست لباس، کفش، فلاسک، شیشه شیر، تب‌سنج، انواع شوینده و پوشک مورد نیاز نوزادان تا۶ ماهگی را اهدا خواهد کرد که ارزش تقریبی این بسته‌ها ۶۰ میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه طرح غربالگری چشم، برای کودکان رده سنی سه تا ۶ سال نیز پرداخت کمک هزینه عینک به مبلغ پنج میلیون ریال برای ۵۰۰ کودک پیش‌بینی شده که تا کودکانی که در مراحل غربالگری نیاز به عینک داشته باشد کمک هزینه خرید عینک از طرف بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان امام اهدا شود.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال وبختیاری با ۱۰ شهرستان نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار