معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار توده هوای سرد در این استان، گفت: در شبانه‌روز گذشته نه تنها کمینه دمای استان در بسیاری از ایستگاه‌ها به زیر ۲۰ درجه رسید بلکه بیشینه دما نیز زیر صفر گزارش شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 14 January 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، معصومه نوروزی روز شنبه در این باره افزود: دما در گرم‌ترین ساعت خود در شبانه‌روز گذشته در بروجن، بلداجی و سامان هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر، در شهرکرد، ایلبگی و سورشجان چهار درجه زیر صفر، فارسان پنج درجه زیر صفر و لیرابی و اردل نیز یک درجه زیر صفر گزارش شد.

وی ادامه داد: صبح شنبه نیز مردم استان روز سردی را آغاز کردند به‌طوری‌که دما در بن و بلداجی ۲۰ درجه زیر صفر، شهرکرد ۱۸ درجه زیر صفر، فرخشهر ۱۵ درجه زیر صفر، شلمزار و بروجن ۱۴ درجه زیر صفر، فارسان ۱۳ درجه زیر صفر، دوآب صمصامی و سامان ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، مالخلیفه ۹ درجه زیر صفر، لیرابی ۶ درجه زیر صفر، لردگان و اردل چهار درجه زیر صفر و بازفت ۲ درجه زیر صفر ثبت شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دما در کوهرنگ به سبب فعالیت سامانه بارشی نسبت به روز گذشته تعدیل شده است به‌طوری‌که دما از ۲۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در صبح جمعه به ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در صبح روز شنبه رسید چراکه سامانه‌های بارشی توده‌های هوا را تغییر داده و سرد و خشکی را از بین می‌برند.

نوروزی با بیان اینکه سرمای زمستان امسال در مقایسه با ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه نبوده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته دمای شهرکرد به ۳۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر نیز رسیده بود از همین رو نمی‌توان گفت برودت هوا در زمستان امسال بی‌سابقه یا کم‌سابقه بوده است و روند عادی و طبیعی خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، خاطرنشان کرد: این سامانه روز شنبه به صورت ضعیف بارش برف در ارتفاعات شمالی استان را به دنبال داشته است اما از عصر و شب به تدریج غالب نقاط استان را فرا می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دما از روز یکشنبه تا سه‌شنبه تا حدودی افزایش پیدا می‌کند اما از روز چهارشنبه کاهش دماها را انتظار داریم.

 چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار