مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف از روز دوشنبه دهم بهمن‌ماه تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۱۴۳نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 31 January 2023

مسعود مثنوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۱ حادثه شامل ۷ حادثه برف و کولاک، سه حادثه جاده‌ای و یک حادثه ریزش آوار توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد که ۶ نفر از حادثه دیدگان به بیمارستان منتقل شدند.

وی اظهار داشت:حوادث روز دوشنبه تاکنون یک نفر فوتی بر اثر ریزش ساختمان داشت که آوراربرداری و جستجو جسد توسط امدادگران این جمعیت با همکای آتش نشانس و اورژانس فردانبه شهرستان بروجن انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام ۱۳ تیم با حضور ۴۳ امدادگر و ۹ دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: در این مدت ۳۰ نفر اسکان داده شدند.

مثنوی اظهارداشت: در بارش‌های گذشته از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ دی‌ماه امدادگرام این جمعیت با خدمت‌رسانی به چهار هزارو ۲۰۵ نفر، در فراوانی عملیات امدادرسانی در برف و کولاک، جایگاه دوم کشور را پس از استان اصفهان به خود اختصاص دادند.

به گفته وی، در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری از آماده باش تیم‌های امدادی استان برای کمک‌رسانی به مردم زلزله زده خوی خبر داد و گفت: امدادگران و تیم‌های امدادی سحر برای ارائه خدمات اجتماعی آماده خدمت‌رسانی به هموطنانمان در استان آذربایجان غربی آماده هستند تا در صورت درخواست کمک به این منطقه اعزام شوند.

براساس کارشناسان هواشناسی در بارش اخیر ۸۰ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده که این میزان بارش در ایستگاه شهرکرد به هفت سانتی‌متر، بروجن ۱۲ سانتی‌متر، فارسان ۱۴ سانتی‌متر، سامان ۲ سانتی‌متر و فرخشهر سه سانتی‌متر ثبت شد.

سامانه بارشی فعال در استان موجب بروز رعد و برق در برخی نقاط و کولاک برف در گردنه‌ها و رخداد بهمن می‌شود از همین رو توصیه می‌شود نکات ایمنی در این مدت رعایت شود

بارش‌ها به تناوب طی ساعاتی از روز پنجشنبه و اوایل جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و برای اوایل هفته آینده کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار