سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ گفت:هم‌اینک شهرستان‌های اردل و کوهرنگ در وضعیت اضطراری بارش برف قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 31 January 2023

خسرو کیانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش بسیار سنگین برف در شهرستان کوهرنگ و اردل و کند شدن عملیات برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها وضعیت این شهرستان‌ها در حال اضطرار اعلام شده است.

کیانی به مسدود شدن گردنه‌های برف‌گیر در این شهرستان‌ها به خصوص گردنه چری و شاه‌منصوری به دلیل بارش سنگین برف و ریزش بهمن اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون سه نفر از عوامل راهداری گرفتار بهمن شده‌اند که یک تیم راهداری و یک تیم عملیات هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.

وی به وضعیت عبور و مرور در سایر جاده‌های استان از جمله محور لردگان به بروجن به عنوان محور ترانزیتی که به کندی و تنها با زنجیرچرخ انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: تردد در تمام محورهای ارتباطی استان به کندی انجام می‌شود و رانندگان و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به استفاده از زنجیر چرخ، استفاده از چراغ مه‌شکن و وسایل گرمایشی در وسایط تقلیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی فعال در استان موجب بروز رعد و برق در برخی نقاط و کولاک برف در گردنه‌ها و رخداد بهمن می‌شود از همین رو توصیه می‌شود نکات ایمنی در این مدت رعایت شود

بارش‌ها به تناوب طی ساعاتی از روز پنجشنبه و اوایل جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و برای اوایل هفته آینده کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار