شهرکرد_مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: پیست بارده به‌عنوان منطقه گردشگری مطرح نیست و نمی‌توانیم امکانات و خدماتی در این راستا ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 06 February 2023

علیرضا جیلان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در زمان بارش‌ها تعداد مراجعه‌کنندگان به کوهرنگ و بارده برای بهره‌مندی از برف و پیست اسکی افزایش می‌یابد اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ به‌عنوان مقصدی برای ورزشکاران شناخته شده است.

وی ادامه داد: برای اسکان ورزشکارانی که وارد شهرستان کوهرنگ می‌شوند پنج هتل در نظر گرفته شده است، علاوه بر این چهار مرکز بوم‌گردی و یک هتل آپارتمان هم در این شهرستان پیش‌بینی شده است که آمادگی خدمات‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی را دارند.

جیلان بیان داشت: رستوران‌های بسیاری نیز در کوهرنگ آمادگی پذیرایی از گردشگران و ورزشکاران را داشته، بنابراین افرادی که وارد کوهرنگ می‌شوند مشکلی در این زمینه ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: افرادی که به‌منظور انجام ورزش اسکی وارد پیست کوهرنگ می‌شوند، می‌توانند از خدمات این پیست استفاده کنند، اما تاکید ما این است که تیوپ بازی به‌عنوان یک ورزش محسوب نمی‌شود و از همین‌رو این ورزش را به رسمیت شناخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تیوپ سواری بر روی برف خطر جانی و مصدومیت‌های بسیاری به‌همراه دارد، بنابراین ما به‌هیچ‌وجه به تیوپ بازی رسمیت نمی‌دهیم تاکید کرد: این انتظار که برای افرادی که تیوپ بازی می‌کنند امکانات فراهم شود، درست نیست.

جیلان با اشاره به اینکه برخی از نبود سرویس بهداشتی عمومی در پیست اسکی کوهرنگ ناراضی هستند، بیان داشت: این در حالی است که سرویس‌های بهداشتی در این محل وجود دارد و کمبودی از این لحاظ وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: اسکی در بارده امنیت ندارد، بنابراین تیوپ بازی در این محل خطرات بسیاری برای مردم به‌همراه دارد این در حالی است که در بارده زمینی در اختیار این اداره کل قرار نگرفته که بخواهیم آن را به سرمایه‌گذار واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: مردم به‌صورت پراکنده از برف موجود در بارده استفاده می‌کنند و باید در این مورد ورزش و جوانان تصمیم بگیرد.

جیلان افزود: میراث فرهنگی استان یک سرویس بهداشتی سیار در اختیار دارد که آن را برای مردمی که در بارده اسکی می‌کنند انتقال داده است.

وی با اشاره به اینکه پیست بارده به‌عنوان منطقه گردشگری مطرح نیست گفت: بنابراین نمی‌توانیم امکانات و خدماتی در این راستا ارائه دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار