قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
شهرکرد_قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیادریشه بسیاری از مشکلات جامعه است، برای مثال بیش از ۵۵ درصد از طلاق‌ها در کشور ناشی از مصرف مواد مخدر است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 26 February 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی‌رضا کاظمی پیش از ظهر یکشنبه در مجمع خیرین یاریگران زندگی، اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد بلای بزرگی است و ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است، برای مثال بیش از ۵۵ درصد طلاق‌های کشور ناشی از مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از نقشه‌های طراحی شده توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی است که با پیچیدگی‌های بسیار طراحی شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: بعضاً وقتی انحراف و نابودی یک انسان را می‌بینیم هیچ حسی به ما دست نمی‌دهد که بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله عالی) این مهم باید دغدغه جامعه باشد.

کاظمی عنوان کرد: از مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری می‌خواهیم نسبت به مسئله آسیب‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حوزه درمان، مقابله، برخورد و… در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید همگی با هم دیده شود، گفت: زمانی می‌توانیم در این حوزه موفق شویم که با پشتوانه مردمی حرکت کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردمی سازی شعار و حرف نیست بلکه نیازمند برنامه عملیاتی است، باید برای حضور مردم در میدان تسهیل‌گری کنیم نه اینکه مانع آن‌ها شویم.

کاظمی اضافه کرد: هشتمین مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است و نگاه‌مان ایجاد یک مجموعه فکری برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در استان است.

وی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر در زمینه‌های پیشگیری، درمان و صیانت یک موضوع پیچیده است، تاکید کرد: مجمع خیرین یاریگران زندگی حلقه اتصالی است که ظرفیت‌های ملی را وارد چهارمحال و بختیاری می‌کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بیان کرد: راه حل مشکل بیکاری چهارمحال و بختیاری که از مهم‌ترین ریشه‌های آسیب اجتماعی در این استان است، اشتغال به‌ویژه اشتغال‌های خُرد و خانگی است.

کاظمی یادآور شد: در مجمع خیرین یاریگران زندگی اولویت بر اشتغال جامعه بهبود یافته از اعتیاد است چراکه اعتقاد داریم ریشه بسیاری از مشکلات بیکاری است.

وی تصریح کرد: در حال محیا کردن زمینه مشارکت آحاد مردم در زمینه آسیب‌های اجتماعی بوده و در این راه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های قانونی هستیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: از مجموعه‌هایی چون جامعه هنرمندان، ورزشکاران و… که مرجعیت دارند در امر مردمی‌سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار