گرامیداشت جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 26 February 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، در این نشست که به همت کانون حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، دادستان مرکز استان گفت: وکیل با ارباب رجوع در ارتباط مستقیم است، ولی قاضی شخصی است که اطلاعات حقوقی دارد.
عبدالرضا علیمحمدی افزود: وکیل دقیقا آنچه در دیدگاه ارباب رجوع اتفاق افتاده است را مشخص می‌کند و به قاضی کمک می‌کند تا یک رأی عادلانه صادر شود.
وی گفت: وکیل از جایگاه بسیار مهم و حساسی برخوردار است، زیرا مردم بیشترین امور خود را با وکیل مشورت می‌کنند.
رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری هم در جمع دانشجویان رشته حقوق گفت: وکیل و داوطلب پذیرفته شده برای وکالت کسی است که بتواند ۷۰ در صد میانگین از شرکت کنندگان در آزمون وکالت را کسب کند.
تقی مبینی دهکردی با اشاره به دیدگاه‌های قضات در خصوص صدور رأی، افزود: قضات افراد ناآگاهی بین دو فرد آگاه هستند و این وکیل است که با دانش خود می‌تواند ابعاد حقوقی و ابهامات پرونده را مشخص کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با تبریک روز وکیل مدافع به جامعه حقوقی دانشگاه گفت: گرامیداشت روز وکیل مدافع، تقدیر از تلاشگرانی است که همواره حرکت به سمت عدالت را سرلوحه کاری خود قرار داده اند.
ابراهیم رحیمی افزود: هفتم اسفندماه در هرسال، یادآور جایگاه والای نهاد وکالت و استقلال آن از هر وابستگی در فرآیند دسترسی مردم به حق و عدالت است.
وی گفت: وظیفه‌ای که قانون و اجتماع به عهده وکیل مدافع گذاشته شده است جز سخت‌ترین وظایف است. وکیل مدافع در دادگستری باید در ایفای نقش دفاع از حقوق موکلش سختی‌های فراوانی را متحمل شود.
رحیمی با اشاره به اینکه وکیل خوب باید به روز باشد، امین و امانت دار باشد، بهترین و کم هزینه‌ترین و سریعترین راه حل را پیشنهاد دهد و روابط عمومی و فن بیان قوی داشته باشد، یادآور شد: وکیل مدافع برای دفاع از حقوق موکلین خود و بنا بر شرایط شغلی خود باید دارای خصوصیاتی باشد و اولین خصوصیت لازم برای حل مسائل حقوقی پیش روی وکیل مدافع این است که دانش حقوقی وی در سطحی باشد که بتواند مسائل وکالتی را از لحاظ قانونی مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار