نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان با دستاویز قراردادن جریان‌های اخیر، تلاش کردند مسیر انقلاب را تغییر دهند اما با هوشیاری مسئولان و حضور به موقع مردم در صحنه، توطئه آنان خنثی شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 31 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به شکست توطئه دشمنان در حوادث اخیر، افزود: رسانه‌های غربی و اروپایی که برای آشوب در ایران، برنامه‌ریزی داشتند یکی پس از دیگری در حال فروپاشی و تعطیلی هستند، بنابراین باید با آگاه‌سازی جوانان، راه توطئه دشمنان را متوقف کرد.
وی یادآورشد: حرمت ماه مبارک رمضان باید به بهترین شکل ممکن حفظ و از روزه‌خواری در ملاء عام خودداری شود، روزه‌خواری در ملاء عام، عملی ناپسند و نازیبا است.
وی اضافه کرد: روزه یکی از دستورات صریح اسلام و مبتنی بر عقل و سلامت است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی محل تردد شمار زیادی از مهمانان نوروزی است، مسئولان فرهنگی باید با نصب بنر در محل‌های گردشگری و ورودی‌ها، به مسافران تذکرات لازم در زمینه تظاهر به روزه‌خواری را ارایه دهند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: برخی افراد عمدی یا سهوی بدون رعایت حرمت ماه ضیافت الهی، در شهر اقدام به روزه‌خواری آشکار می‌کنند که این اقدام به هیچ عنوان صحیح نیست.
وی عنوان کرد: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند، نباید اقدام به روزه‌خواری در ملاء عام کنند، زیرا این کار دهن کجی و بی‌حرمتی به ماه خداست.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: تمام ادارات و نهادها بویژه نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در خصوص حفظ حرمت این ماه، اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با یادآوری ۱۲ فروردین، گفت: مردم ایران اسلامی در سال ۱۳۵۸ با رای قاطع ۹۸ درصدی به استقرار نظام اسلامی رای دادند.
وی عنوان کرد: استقرار نظام اسلامی و حکومت دینی در ایران برکات ارزشمند زیادی داشته و همه باید قدردان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار