مدير كل ميراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:
تابناک شهرکرد-مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیارد ریال برای تعمیر، مرمت و بهسازی مقبره دهقان سامانی در استان چهارمحال و بختیاری هزینه شد.
کد خبر: ۱۲۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 13 November 2015

به گزارش دفتر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، بهمن عسگری سوادجانی گفت: یک میلیارد ریال برای تعمیر، مرمت و بهسازی مقبره دهقان سامانی در استان چهارمحال و بختیاری طی دو سال(۹۳ و ۹۴) هزینه شده است.

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی ۹۳ برای تعمیر، مرمت و بهسازی مقبره دهقان سامانی خبر داد و اظهار داشت: اقداماتی از قبیل اجرای نرده حفاظتی، سیستم روشنایی اثر، مرمت و ایزوله نمودن آرامگاه، بند کشی کف فرش، اصلاح طرح و ایزولاسیون سردرب ورودی و اصلاح محوطه و پله های ورودی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای تکمیل و بهسازی زیرساخت های مقبره دهقان سامانی تخصیص یافته است، گفت: این عملیات شامل تکمیل محوطه سازی، راه دسترسی و ایجاد فضای سبز هزینه شده است.

مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری افزود: پس از پایان عملیات اجرایی مقبره دهقان سامانی واگذاری مجموعه به بخش خصوصی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مقبره دهقان سامانی در شهرستان سامان و حدود ۲۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار