مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بارندگی در استان نسبت به سال زراعی گذشته در مدت مشابه ۲۶ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 19 December 2015

مهرداد قطره اظهار داشت: متوسط میزان بارش براساس سال زراعی از مهرماه امسال تا امروز 151 میلی‌متر گزارش شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 205 میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت«دوره 30 ساله» با 7 درصد کاهش 162 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان بارش در کوهرنگ 370 میلی‌متر گزارش شده در حالی که میزان بارش در مدت مشابه سال زراعی گذشته 432 میلی‌متر گزارش شده است، بیان کرد: بیشترین میزان کاهش بارش نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته در شهرستان شهرکرد با 52 درصد کاهش 65 میلی‌متر و کمترین میزان کاهش بارش در شهرستان لردگان با 3 درصد کاهش 165 میلی‌متر گزارش شده است.

قطره با اشاره به افزایش بارش برف در استان افزود: اکنون ارتفاع برف از ایستگاه کوهرنگ 60 سانتی‌متر گزارش شده در حالیکه ارتفاع برف در سال گذشته در زمان مشابه 3 سانتی‌متر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان از نظر میزان بارش در بین 30 استان کشور، خشکترین استان پس از استان یزد است که امیدوار هستیم میزان بارش تا پایان سال زراعی به میزان نرمال 590 میلی‌متر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار