دما شب گذشته در استان چهارمحال و بختیاری افت شدیدی داشته است به‌طوری‌که بسیاری از مناطق این استان دمای منفی ۱۷ درجه را تجربه کردند.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 19 December 2015
استان چهارمحال و بختیاری با ۱۶ هزار و۴۲۱کیلومترمربع وسعت معادل یک درصد از کل وسعت ایران، بیست و دومین استان کشور ازنظر مساحت است.

استان چهارمحال و بختیاری ازجمله مناطق کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و بین ۳۱ درجه و ۹ دقیقه تا ۳۲درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی و ۴۹ درجه و ۳۰ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۲۶ دقیقه طول شرقی گرینویچ قرار دارد.

این استان از شمال و مشرق به استان اصفهان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویر احمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود.

این استان یکی از سردسیرترین استان‌های کشور به شمار می‌رود که دما در برخی از نقاط این استان افت بسیار شدیدی در زمستان و پاییز پیدا می‌کند. روز دوشنبه هفته جاری یک توده‌هوای بارشی وارد استان چهارمحال و بختیاری شد که موجب وقوع بارش‌های قابل‌توجه برف در نقاط مختلف استان شد.

هرساله با بارش نخستین برف هوای استان بسیار سرد می‌شود و مردم استان چهارمحال و بختیاری شب گذشته سردترین شب سال را در سال جاری گذراندند.

دما در اکثر نقاط استان کمتر از منفی ۱۵ درجه بود به‌طوری سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ با دمای منفی ۱۷.۲ اعلام‌شده است.

هم‌اکنون یخ و یخبندان در چهارمحال و بختیاری مشکلات بسیاری را برای مردم استان ایجاد کرده است.

رانندگان در هنگام رانندگی در خیابان‌های سطح شهرها به‌واسطه وجود برف و یخ بااحتیاط بسیار حرکت می‌کنند، اما تصادفات همچنان در پی لیز خوردگی در سطح خیابان‌ها مشاهده می‌شود.

دمای تمام شهرهای چهارمحال و بختیاری زیر صفر است

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: حداقل دمای همه شهرهای استان چهارمحال و بختیاری زیر صفر است به‌طوری شهرستان کوهرنگ با دمای منفی ۱۷.۲ سردسیرترین نقطه چهارمحال و بختیاری است.

مهرداد قطره عنوان کرد: هم‌اکنون دمای شهرهای بروجن، بن، سامان، سورشجان، فارسان به ترتیب منفی ۷.۸، منفی ۱۶، منفی۵.۵، منفی ۱۶.۹ و ۱۱.۱ درجه سانتی‌گراد است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دمای فعلی شهرکرد نیز منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد ثبت‌شده است.

وی اظهار داشت: مال خلیفه با دمای منفی ۲.۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری گزارش‌شده است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پیش بینی هوای چهارمحال و بختیاری در روز جمعه، عنوان کرد: روز جمعه با عبور موجی ضعیف از فراز استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد و در برخی ساعت ها احتمال بارش پراکنده برف، برای استان به ویژه مناطق غربی استان پیش بینی می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
با چهارمحالی گفتن میخواید هویت جدید در این استان بختیاری درست کنید؟؟. در اصل کلمه چارمال بختیاری هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار