استاندار چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه سند آمایش سرزمین برای استان وجود ندارد، شتاب بخشی به تهیه و تدوین این سند را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 19 December 2015
  قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان استان افزود: ضعف آینده نگری در برنامه ریزی ها، طرح ها و مصوبات اجرایی از مشکلات ناشی از فقدان سند آمایش در استان است که با تدوین این سند؛ این گونه معضلات کاهش می یابد.
وی گفت: به دلیل نبود سند آمایش، سال ها بر روی اولویت توسعه استان در زمینه دامپروری، آب وکشاورزی، صنعت و گردشگری اختلاف نظر بوده و در دوسال گذشته در زمینه توسعه زیرساخت ها برای خروج از استان از بن بست، سرمایه گذاری شده که هرکدام از این طرح ها به دلیل نداشتن سند آمایش و همچنین مطالعات پژوهشی قوی، به توسعه پایدار استان منجر نشده است.
سلیمانی دشتکی افزود: توجه به مقوله پژوهش و تحقیق باید از سنین کودکی و در خانواده ها فرهنگ سازی شود.
وی اظهار داشت: باید فرصت تحقیقات برای فرهنگیان نیز مانند اساتید دانشگاه فراهم شود.
سیلمانی تنها 20درصد پایان نامه های دانشجویی را کاربردی دانست و از این وضعیت انتقاد کرد و افزود: پایان نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی باید به سمت موضوعات علمی و کاربردی سوق یابد.
وی گفت: دراستان بیش از 50 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی داریم که بیشتر پایان نامه های آنان در کتابخانه ها قرار گرفته و جنبه کاربردی ندارند.
سلیمانی اظهار داشت: باید در استان دیدگاه پژوهشی به یک رفتار تبدیل شود و پایان نامه ها جنبه کاربردی یافته و براساس نیازهای استان و کشور انجام شود.
رییس دانشگاه شهرکرد نیز دراین آیین بر فرهنگ سازی در زمینه تولید و کارآفرینی دربین جوانان تاکید کرد وگفت: جای پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویی در کتابخانه ها خوب است.
شایان شاه محمدی افزود: تحقیقات و پایان نامه ها در کتابخانه برای استفاده گذاشته شده و اصل تحقیق و پژوهش انجام شده در ذهن ومغز محققان نهادینه شده است.
وی اظهار کرد: علم و فناوری و ثروت یک رشد نامتوازن در کشور دارد که باید با استفاده از اقتصاد دانش بنیان این علم و فناوری به ثروت تبدیل شود.
شاه محمدی افزود:در بحث اقتصاد دانش بنیان پنج گروه فعالان اقتصادی، نهادهای دولتی، پارک علم وفناوری، عامه مردم(دانش آموزان و دانشجویان) و نخبگان و استادان دانشگاه ها جامعه هدف هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار