کد خبر: ۱۵۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 26 December 2015
دکتر خداداد خدادادی دشتکی عضو هیات علمی و استاد دانشگاه به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل اشاره کرد و گفت:۵ کشور عضو دائم شورای امنیت که حق وتو دارند ناقض حق تساوی کشورها هستند. یعنی یکی از کشورهای عضو دائم شورای امنیت می تواند با نظر مخالف خود رای همه کشورها را از بین ببرد یعنی منشور سازمان ملل متحد و” اصل تساوی کشورها ” با داشتن حق وتو عملا زیر پا گذاشته می شود.
وی در ادامه افزود: نکته مهم راجع به تصویب قطعنامه ای است که شورای امنیت اخیرا علیه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران می باشد.
کشورهایی که خود ناقض حقوق بشر و حامی تروریست هستند،نمی توانند مدعی اول حقوق بشری باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه بااشاره به این امر که بر حسب آمارها و مستندات برخی کشورهای بانی قطعنامه خود ناقض حقوق بشر هستند، تصریح نمود: کشورهایی که خود ناقض حقوق بشر و حامی تروریست هستند،نمی توانند مدعی اول حقوق بشری باشند.
وی با بیان این مطلب که سازمان ملل ظاهری دموكراتیك دارد، بیان داشت: در حال حاضر با حمایت های آشکار برخی کشورهای بانی قطعنامه از گروه توریستی تکفیری داعش که دست پرورده خود آنها است و همچنین در مقطعی با حمایت از طالبان و
که شدیدترین و بدترین اعمال علیه بشریت راانجام می دهند، در عمل نشان داده شده که سازمان ملل پایه های خود را بر زر و زور و تزویر بنانهاده و برای ملل مظلوم جهان كاری از پیش نخواهد برد.
این حقوقدان با یک بام و دو هوا تعبیر کردن سیاست های سازمان ملل ، اظهار داشت:راهپیمایی های محصور و کنترل شده ، افزایش حمل و استفاده از سلاح گرم که موجب نا امنی و نارضایتی شده و
از جمله موارد نقض حقوق بشر در کشورهای غربی است. که متاسفانه این موارد را در نظر نمی گیرند ولی در کشور ما که همه چیز قانونمند و مطابق شرع و قانون اساسی صورت می پذیرد را مورد هجمه و تبلیغات سوء قرار می دهند.
خدادادی استاد دانشگاه ،حقوق بشر را دستاویزی برای کشورهای غربی دانست و اظهار داشت: به نظر میرسد که حقوق بشر دستاویزی برای آنها شده که علیه کشورهای دموکرات برای مبازره و ادامه استثمارآنها به کار گیرند.
وی اضافه نمود: مثلا رژیم صهیونستی ۴۰۰ کلاهک هسته ای دارد ،علیه آن حرفی عنوان نمی شود ولی جمهوری اسلامی که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را در پیش گرفته و تاکنون هیچ گونه مورد منفی که نشان دهد ما در راستای نظامی کار می کنیم را پیدا نکردند متهم به استفاده از داشتن سلاح هسته ای می کنند.
جمهوری اسلامی ایران دموکرات ترین کشور در جهان می باشد.
خدادادی گفت: می توان ادعا کرد که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دموکرات ترین کشور در جهان می باشد و از مصادیق حقوق بشر در ایران رای دادن و انتخابات آزاد است.
وی همچنین یادآور شد:ایران کشوری است که مردم آن جزو اولین مردمی هستند که در دنیا حقوق بشر را نوشتند.
خداداد خدادادی عنوان کرد: دین ما دین احسان ، نیکوکاری و مهربانی است نه خشونت . هرچند خشونت آخرین مرحله است که براساس آیات قرآن کریم اگر دشمن حمله کرد با آن مقابله شود. بنابراین برمبنای آیات قرآن کریم نقض حقوق بشر جزو مصادیق آموزه های دینی ما نیست.( فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ
سورة النحل آیه ۱۲۶)
وی اضافه نمود: اسلام که به حقوق بشر اهمیت زیادی میدهد و برای انسان حرمت بالایی قایل است و با دقت بیان می کند.چگونه ممکن است بخواهد خون کسی به ناحق ریخته شود؟( وَ لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنىِ ءَادَمَ وَ
سوره الاسراء آیه۷۰).
این حقوقدان با تاکید بر این موضوع که دین اسلام کامل ترین و بهترین دین است، خاطرنشان ساخت:اگر کسی بخواهد جرایم و مفاسد ضد بشری انجام دهد مطابق قانون با آن برخورد می شود تا بین منافع مردم و جامعه تعادل ایچاد شودکه به تعبیر قران کریم این عین احیاء بشریت است.( وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ
. سوره بقره آیه ۱۷۹).
غیر قابل اعتماد بودن طرف های قرارداد ایران در نشست ۱+۵
دکتر خداداد خدادادی دشتکی عضو هیات علمی و استاد دانشگاه در ادامه گفتگو با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن سردمداران کشورهای غربی،عنوان کرد:رای گیری درباره قطعنامه ضد ایرانی در زمانی صورت گرفت که جمهوری اسلامی ایران سیاست تعامل سازنده را که از جمله دستاوردهای آن برجام (که موفقیت تاریخی برای دیپلماسی محسوب می شود) را پی می گرفت ،آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا، انگلیس، آلمان و فرانسه از جمله اعضایی بودند که به قطعنامه ضد ایرانی رأی موافق دادند.
وی ضمن یادآوری این امر که برخی کشورها تلاش می‌کنند تا از حقوق بشر به عنوان بهانه‌ای برای فشار بر ایران استفاده کنند، تصریح کرد: این قطعنامه که به پیشنهاد کانادا و بر مبنای گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل ، درباره مسائل حقوق بشر در ایران بوده نشان از مغرضانه بودن و اوج عداوت و عمق بغض و دشمنی آنها با ارزش های اسلامی ما دارد(قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ
سوره آل عمران آیه ۱۱۸).
دکتر خداداد خدادادی در پایان عنوان کرد:در نظام اسلامی و در مباحث فقهی و حقوقی بحث نفی سلطه کفار را داریم یعنی اسلام اجازه نمی دهد که کفار بر مسلمانان غلبه داشته باشند .لذا ما هم باید آمادگی خود را حفظ و تقویت کنیم تا موجب طمع دشمنان نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار