نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌وبختیاری:
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌وبختیاری گفت: اجرای طرح "پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد" به پویایی و تحرک مساجد کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۹۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 16 March 2016
حجت‌الاسلام‌و المسلمین محمدعلی نکونام در جلسه شورای سیاست‌گذاری مساجد اظهار داشت: این طرح پس از تحلیل و بررسی در شورای عالی مساجد استان به تصویب رسید و در حال حاضر به صورت آزمایشی در 50 مسجد سطح استان و با همکاری 100 مدرسه اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح مرتبط کردن حداقل 50 نوجوان و جوان با مسجد به صورت مستمر و فراهم کردن عرصه برای تغذیه و تربیت دینی، ایمانی، علمی و اخلاقی آن‌ها به گونه‌ای که ظرف مدت زمان مشخص امام جماعت و ارکان دیگر مسجد بدانند که 50 جوان با این مسجد مرتبط هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌وبختیاری تصریح کرد: تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد، ایجاد نشاط و شادابی معنوی در برنامه‌های مساجد و رونق بخشی به برنامه‌های فرهنگی سازنده و اثرگذار در مسجد از دیگر اهداف برگزاری این طرح است

نکونام اجرایی شدن این طرح به نحو مطلوب را مستلزم پیوند خوردن تمام ارکان مسجد با یکدیگر با محوریت امام جماعت مسجد دانست و بیان ‌کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید مدیران مدارس، معاونان پرورشی و انجمن اولیاء و مربیان مدارسی که در اطراف آن مسجد حضور دارند نیز با دست‌اندرکاران و ارکان دیگر مسجد پیوند بخورند و دست به دست هم بدهند و زمینه را برای حضور 50 جوانان و نوجوانان در مسجد به صورت مستمر فراهم کنند.

وی گفت: امروزه خروجی مساجد استان ما تنها در اقامه نماز جماعت، سخنرانی و بیان حدیث خلاصه شده است که این قطعاً اقدام خوب و ارزشمندی است اما این طرح به دنبال آن است که با یک برنامه‌ریزی حساب شده و پرمحتوا و هدفمند جوانان را با مسجد مرتبط کند و در مدت 2 سال از 50 مسجد استان 50 جوان تربیت یافته، مهذب، متدین و مرتبط با مسجد به جامعه تحویل بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که ائمه جمعه و جماعات و روحانیون در جبهه بسیار سخت و حساس با دشمنان می‌رزمند و در چنین شرایطی فعال و پویا نگه‌داشتن مراکز دینی و مذهبی کار آسانی نیست و نیازمند کار هنرمندانه و با ظرافت است که «طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد» از جمله این طرح‌ها است که می‌تواند به پویایی مساجد ما بیش از پیش کمک کند.

نکونام با تأکید بر این که باید بکوشیم مساجد استان را از این روزمرگی و بی‌تحرکی نجات دهیم تصریح کرد: بنده به عنوان خادم کوچک مردم در این استان از وضع مساجد استان راضی نیستم چرا که متأسفانه در استان مسجدی که فعال باشد بسیار کم داریم در حالی که بهتر از این‌ها می‌شود مساجد استان را فعال و پویا کرد.

وی نجات مساجد از این شرایط را در گرو انگیزه و اراده ائمه جماعات مساجد دانست و ادامه داد: اعتقاد و باور ما این است که اگر ائمه جماعات مساجد در اجرای «طرح پیوند نوجوانان و جوانان با مسجد» با انگیزه و اراده وارد شوند و سختی‌ها و کمبودها را تحمل کنند، قطعاً عنایت‌ها و پشتیبانی‌های الهی شامل حال آن‌ها خواهد شد و این طرح اثر خودش را در مساجد دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری با تأکید بر این که فعالیت‌های فرهنگی و دینی را نباید به پول و مادیات گره زد بیان کرد: هر فعالیت فرهنگی و دینی که به پول گره بخورد قطعاً زمین خواهد ماند اما نقطه مقابل آن هر کار فرهنگی که برای رضای خدا و با اخلاص و با هدف گسترش اسلام و ارزش‌های دینی آغاز شود، قطعاً خدای متعال نخواهد گذاشت که این کار بر زمین بماند و کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار