شهرکرد - هم اکنون مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری در آمادگی کامل برای اسکان مسافران هستند و در حال حاضر بیش از ۲۰ اقامتگاه و بیش از ۱۳۲ مدرسه در انتظار مسافران نوروزی هستند.
کد خبر: ۱۹۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 16 March 2016
استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های گردشگری و توریستی کشور به شمار می‌رود که هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که ایام پایانی تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گشت و گذار در این استان است.

هم اکنون هوا در این استان رو به گرمی نهاده و شکوفه های درختان در حال باز شدن است و سبزی بهار در حال گسترش در این استان است.

این استان با داشتن جاذبه های گردشگری مختلف از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، کوهستان های مرتفع و... هر ساله مزبان مسافران بسیاری است.

انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروفترين رودخانه‌های دايمی جنوب غربی و مركزي ايران يعنی كارون، زاينده رود و دز از ارتفاعات اين استان سرچشمه گيرند. جنگلهاي بلوط، زالزالك و برخی ديگر از گياهان پهن برگ و نيز آبشار‌ها، غارها، چشمه سارهای با آب فراوان، مناطق حفاظت شده، گردشگاه ها و گرداب ها از ديگر عوامل طبيعی و اكوتوريسم استان محسوب می شوند.

در استان چهارمحال و بختیاری طی سال های گذشته توسعه زیر ساخت های گردشگری برای اقامت مسافران روند بسیار خوبی را طی کرده است به طوری که در شلوغ ترین مرکز ورود مسافر نوروزی استان(بروجن) یک هتل با امکانات بسیار خوب احداث شده است.

همچنین از طرفی اقامتگاه های روستایی در شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری که مهمترین قطب گردشگری استان به شمار می رود راه اندازی شده است.

در شهرستان کوهرنگ نیز هتل های مختلفی راه اندازی شده است که از کیفیت خدمات رسانی مطلوبی برخوردار هستند.

در کنار هتل ها نیز آموزش و پرورش نیز با آماده سازی مدارس زمینه اسکان مسافران فرهنگی و گردشگران را فراهم کرده است.

پیش‌بینی ۱۳۲ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از پیش‌بینی ۱۳۲ مرکز آموزشی، ۱۹ پایگاه، ۹۴۲ کلاس برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز سال ۹۵ خبر داد و بیان داشت: این مدارس برای اسکان فرهنگیان در این استان تجهیز می‌شوند.

بهروز امیدی ادامه داد: ۲۴۴ نفر عوامل اجرایی در چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح در ایام نوروز سال ۹۵ مشارکت دارند.  

امیدی با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران فرهنگی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: طبق امکانات موجود این استان آماده خدمت‌رسانی و اسکان چهار هزار و ۷۱۰ میهمان نوروزی در سال ۹۵ است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز سال ۹۵ برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

وی بیان کرد: فعالیت ستاد اسکان نوروزی این استان از ۲۶ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۲ فروردین‌ماه سال ۹۵  ادامه دارد.

ظرفیت تخت های هتل های چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ تخت است

رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص اظهار داشت: ظرفیت تخت های هتل های چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ تخت است.

فریدون رئیسی دهکردی عنوان کرد: هزینه سفر به چهارمحال و بختیاری توسط یک خانواده چهار نفره و اقامت چند روزه در هتل های استان به طور متوسط حدود یک میلیون تومان هزینه دارد.

وی عنوان کرد: هتلداران استان از جمله هتل های شهرستان کوهرنگ به مسافران در صورت اقامت چند روزه تخفیف ارائه می کنند.

رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید از هتلداران استان حمایت کرد و زمینه را برای رونق هتلداری در استان فراهم کرد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون هتل‌های چهارمحال و بختیاری در آمادگی کامل برای اسکان مسافران و گردشگران هستند.

فریدون رئیسی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۲۰ اقامتگاه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد این اقامتگاه‌ها خود را برای اسکان مسافران آماده کرده‌اند.

وی اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط گردشگری استان است که مسافران بسیاری در ایام نوروز راهی این منطقه می شوند و سه هتل این منطقه در آمادگی کامل برای اسکان مسافران هستند.

قیمت ۲۵۲ هزار تومانی یک اتاق دو تخته در هتل چهار ستاره در شهرکرد

هم اکنون قیمت تخت های هتل های چهارمحال و بختیاری بر اساس کیفیت و ستاره متفاوت است که هم اکنون قیمت یک اتاق دوتخته با صبحانه در بهترین هتل شهرکرد حدود۲۵۲ هزار تومان در ایام نوروز قیمت دارد و این قیمت بدون تخفیف است.

در حال حاضر قیمت یک اتاق دو تخته تا ۲۷ اسفندماه سالجاری در همین هتل با تخفیف حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

قیمت اتاق ها در دیگر هتل های استان کمتر از این قیمت ها است و این امر نیز به واسطه پایین بودن درجه هتل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار