لردگان - آتشگاه طولانی‌ترین آبشار کشور است که در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و هم اکنون این منطقه یکی از زیباترین نقاط گردشگری این استان به شمار می رود.
کد خبر: ۱۹۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 16 March 2016
استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های بکر و خاص در حوزه گردشگری است که دارای نقاط گردشگری دست‌نخورده و بکر بی‌شماری است.

در هر گوشه از این استان جاذبه‌ای متفاوت وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری یکی از شهرستان‌های زیبا این استان به شمار می‌رود که جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری را در خود جای‌داده است.

مرکز این شهرستان، لردگان در دامنه جنوبی کوه آثار عجم (آس جم) و آب باغ قرار دارد. گرداگرد بلندی‌های این شهر را جنگل‌های بلوط فراگرفته که نشان از پوشش جنگلی کل منطقه درگذشته‌های نه‌چندان دور است.

جاذبه‌های تاریخی، سیاحتی و زیارتی این شهرستان شامل آبشار آتشگاه، حاشیه رودخانه و پل ارمند، جنگل‌های بلوط، چشمه سندگان، پارک جنگلی پروز، چشمه برم، قلعه دشت پاگرد، پارک جنگی چهارطاق، دریاچه و پل بارز، حاشیه دریاچه سد کارون ۳ و ۴، حاشیه رودخانه منچ و خرسان، امامزاده شهسوار، امامزاده بارز، امامزاده حسن، و دشت سرسبز خانمیرزا است.

در میان این جاذبه‌های گردشگری آبشار آتشگاه جذابیتی خاص دارد.

آبشار آتشگاه لردگان طولانی‌ترین آبشار ایران است. این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود.

آبشار با حرکت مواج خود سکوت منطقه را می‌شکند و بی‌بدیل‌ترین جلوه‌های طبیعی را رقم می‌زند .آبشار آتشگاه در فاصله ۱۹۰  كیلومتری شهركرد و در ۴۰ كیلومتری شهر لردگان در دره‌ای روح‌افزا به طول سه كیلومتر قرارگرفته است.

روستای آتشگاه که خاطرات سرداران عیلامی را به یاد می‌آورد در دره‌ای تنگ و زیبا قرارگرفته كه در میان دره نهر خروشانی جاری است و سنگ‌های آهکی و گچی و درختان کهن‌سال گردو، چنار، بلوط و زبان‌گنجشک پیرامون آن را فراگرفته است.

شیب زیاد و پستی‌وبلندی‌های دره، آبشارهای كوچك متعددی ایجاد كرده است.

پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبزه‌زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مكان فراهم می‌آورد. سراسر بهار و تابستان این آبشار برای بازدید مناسب است.

یکی از گردشگران منطقه اظهار داشت: آبشار آتشگاه جذابیت خارق‌العاده‌ای دارد که ارزش سفر به این نقطه کشور و مشاهده این آبشار را دارد.

امیر کمال زاده بیان کرد:  طبیعت این آبشار یکی از دست‌نخورده‌ترین آبشارهای کشور است که زیبایی طبیعی این آبشار را چندین برابر کرده است.

شهرستان لردگان دارای ۷۰۰ محوطه تاریخی و باستانی است

فرماندار شهرستان لردگان نیز در این خصوص  گفت: شهرستان لردگان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری است که در جنوبی‌ترین نقطه استان قرارگرفته است.

ابوالقاسم کریمی ادامه داد: این شهرستان دارای ۷۰۰ محوطه باستانی و تاریخی است و همچنین دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی بی‌شماری است.

وی تأکید کرد: مناطق گردشگری شهرستان لردگان بسیار زیاد هستند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان به آبشار آتشگاه، حاشیه رودخانه و پل ارم‌اند، جنگل‌های بلوط، چشمه سندگان، پارک جنگلی پر وز، چشمه برم، قلعه دشت پاگرد و... دانست.

وی گفت: آبشار آتشگاه یکی از زیباترین مناطق گردشگری و سرآمد جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود که هرساله مسافران بسیاری از این آبشار دیدن می‌کنند.

فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به سوغات محلی، ادامه داد: برنج محلی، فرش، گلیم، جاجیم و محصولات لبنی مهم‌ترین سوغات محلی شهرستان لردگان به شمار می‌روند.

وی گفت: ستاد خدمات سفر این شهرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته است که خدمات با بهترین کیفیت به مسافران این منطقه ارائه شود.

آبشار آتشگاه شهرستان لردگان یکی از زیباترین آبشارهای کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرستان لردگان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های طبیعت‌گردی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

بهمن عسگری ادامه داد: این شهرستان دارای بیش از ۳۰۰ روستا کوچک و بزرگ است که فرصت روستاگردی در این شهرستان را فراهم آورده است.

وی گفت: وجود روستاهای تاریخی و بکر به‌دوراز ساخت‌وسازهای جدید امروزی از ویژگی‌های حوزه گردشگری این شهرستان است که مسافران و گردشگران می توانند از روستاهای زیبای این شهرستان در ایام نوروز بازدید کنند.

عسگری ادامه داد: احداث جاده لردگان به سمت خوزستان فرصتی برای توسعه این شهرستان فراهم کرده است و مسافران بسیاری هم اکنون از سمت استان اصفهان از این شهرستان به خوزستان سفر می کنند.

وی بیان کرد: آبشار آتشگاه این شهرستان یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در این شهرستان قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: وجود جنگل های بلوط در این شهرستان از امتیازهای حوزه طبیعت گردی این شهرستان به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار