مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که در جهت بهبود وضع معیشت معلمان شده است اما هنوز میزان دریافتی آن‌ها از متوسط دریافتی سایر دستگاه‌ها پایین‌تر است.
کد خبر: ۲۲۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 30 April 2016

بهروز امیدی  ظهر امروز در دیدار جمعی از معلمان با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و نام معلمان شهیدی که همه سرمایه وجودی‌شان را تقدیم کردند تا سهمی در آموزش روح و روان دانش‌آموزان داشته باشند.

وی ادامه داد: نام معلم ستایش و احترام‌برانگیز است و نقش و جایگاه معلم کریم است چراکه جایگاه و مرتبه علم در پیشگاه خداوند عزیز است.

امیدی با بیان اینکه بدون علم زندگی یک جهنم سیاه بیش نیست بیان داشت: پیشرفت جامعه بشری در زمینه‌های مختلف مرهون دانش است.

این مسئول با تأکید بر اینکه 36 هزار دانش‌آموز و بیش از 5 هزار معلم شهید نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل معلمان در پیروزی انقلاب، هدایت جنگ و مسائل بعد از جنگ است گفت: هنوز معلمان قابل احترام‌ترین قشر جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همه دنیا معتقدند که محور توسعه هر جامعه‌ای نیروی انسانی متخصص، متعهد و باانگیزه است اضافه کرد: طلایی‌ترین دوران زندگی هر فردی در نظام تعلیم و تربیت سپری می‌شود.

وی ادامه داد: باوجود همه تلاش‌هایی که در جهت بهبود وضع معیشت معلمان شده است اما هنوز میزان دریافتی آن‌ها از متوسط دریافتی سایر دستگاه‌ها پایین‌تر است.

امیدی با بیان اینکه پوشش نوآموزان پیش‌دبستانی در سال‌ها 92 و 93 برابر با 38 درصد بوده است بیان داشت: این رقم در حال حاضر 68 درصد شده که نشان از توجه به این مقطع است.

این مسئول با تأکید بر اینکه پوشش مقطع ابتدایی 99.55 درصد و متوسطه اول نیز 98 درصد است گفت: آموزش و پرورش در زمینه‌های اعتقادی، علمی، تربیتی و... همه تلاش خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی، منابع مالی، تجهیزات، فضاها و... ازجمله مشکلات این سازمان هستند اضافه کرد: راهزن‌های تربیتی، بزه‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی، رسانه‌ها و... همه عوامل مخل تربیتی هستند که ممکن است تمام توان ما به‌اندازه جنگی که به راه افتاده است نباشد.

وی با اشاره به اینکه 180 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 600 آموزشگاه و در 9 هزار و 500 کلاس درس و در مقاطع مختلف در این استان مشغول به تحصیل هستند بیان داشت: این افراد در یک گستره وسیع جغرافیایی با همه مشکلات و مسائلی که وجود دارد قرار گرفته‌اند که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار