استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت که برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان با ارائه گزارش های اشتباه و غلط دستگاه های نظارتی را گمراه می کنند.
کد خبر: ۳۱۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 20 October 2016
قاسم سلیمانی دشتکی  در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این در حالی است که دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی به خوبی وظایف خود را می دانند و بر آن مسلط هستند.
وی افزود: نباید با اعلام گزارش های ناشیانه، اشتباه و غلط از سوی برخی مدیران، دستگاه های نظارتی را دچار گمراهی کرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در صورت مشاهده این موضوع مدیر مربوطه برکنار و وی از طریق رسانه های گروهی به مردم چهارمحال و بختیاری معرفی می شود.
وی یادآور شد: حتی اگر در این موضوع مدیران ارشد کشوری برای برکناری مدیر خاطی مخالف باشند به اتفاق تعدادی از مدیران به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه می شود و اتاق آن مدیر پلمب می شود، چون این گونه افراد حتی لیاقت کارمندی در استان را هم ندارند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : مدیران دستگاه های اجرایی اجازه دهند تا دستگاه های نظارتی به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند.
وی گفت: تاخیر 2 ساله در آغاز عملیات اجرایی پروژه فناوران دو شهرکرد بخاطر ارائه همین گزارش های اشتباه و غلط بود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: البته این در حالی است که مدیریت چهارمحال و بختیاری به صداقت در فعالیت سازمان بازرسی اعتماد کامل دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکسالی های 9 سال اخیر در چهارمحال و بختیاری و کمبود شدید منابع آبی در این استان افزود: اکنون در تامین آب آشامیدنی به شدت مشکل وجود دارد و ادامه این شرایط منجر به وضعیت بحرانی می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اجرای پروژه انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن به عنوان بزرگترین پروژه آبی در استان با جدیت در حال پیگیری و اجراست.
وی یادآور شد: امسال برای اجرای این پروژه یکهزار و 900 میلیارد ریال اعتبار ملی در نظر گرفته شد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: شناسایی و پلمب چاه های برداشت آب غیرمجاز، نظارت بر میزان آب از چاه ها و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای مهار رواناب ها در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی متولی چهارمحال و بختیاری در این حوزه قرار گیرد.
وی گفت: مسئولان باید بپذیرند که اجرای طرح های آبخوان داری، آبخیزداری و مهار روان آب ها در بالادست یک نیاز ملی و مؤثر در میزان آب های انتقالی به سایر استان های کشور است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بالادست تنها مختص این استان نیست و به عنوان یک طرح ملی در احیای دشت ها، زنده شدن رودخانه ها و تقویت منابع آب و خاک تاثیر مستقیم دارد.
وی افزود: نظارت دقیق بر میزان برداشت آب از چاه های کشاورزی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز می تواند در مدیریت منابع آب مؤثر باشد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور مدیریت و صرفه جویی منابع آبی چهارمحال و بختیاری در سه سال گذشته 100 هزار هکتار از زمین های این استان با 600 میلیارد ریال اعتبار به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
وی، همچنین از خرید 32 دستگاه انواع ماشین آلات برای دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خبر داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای خرید این تعداد ماشین آلات پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: این ماشین آلات شامل یک دستگاه لودر برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک دستگاه خودرو مجهز آتش نشانی برای اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و 30 دستگاه آب پاش اطفاء حریق برای ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست است.
چهارمحال و بختیاری به دلیل بروز پدیده خشکسالی در 9 سال اخیر با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی مواجه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار