تابناک شهرکرد-مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال وبختیاری از تشکیل 488 پرونده زمین خواری از ابتدای امسال تاکنون در دبیرخانه ستاد مبارزه با زمین خواری استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 20 October 2016
احسان امانی بابادی در کارگروه مبارزه با زمین خواری استان افزود: در قالب این پرونده ها 249 هکتار اراضی آزاد شده و 289 هکتار نیز در دست بررسی است.
وی اظهار کرد: حفظ اراضی بوسیله مستند سازی و صدور سند تک برگی توسط دستگاه های اجرای و دولتی مهمترین برنامه های دبیرخانه این ستاد در استان است.
امانی بابادی، حفظ املاک دولتی و اراضی با کاربری عمومی و اموال غیر منقول دولتی ، مستند سازی اراضی ملی و مستثنیات اراضی دولتی و ملی، تهیه نقشه کاداستر اراضی استان و تسریع در انجام فرایند صدور ثبت رسمی اسناد تک برگی توسط اداره کل ثبت اسناد و اجرای بانک جامع اطلاعات املاک و اموال غیر منقول از دیگر برنامه های این دبیرخانه و دستگاه های اجرایی استان در حوزه مبارزه با زمین خواری بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بانک جامع اطلاعاتی استان 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: ساماندهی و نظارت به بنگاه های غیرقانونی خریدو فروش اراضی در نواحی توریستی از اهمیت بالای برخوردار است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با تاکید بر صدور اسناد مالکیت در حوزه اراضی ملی و مستثنیات و منابع طبیعی گفت: برای تهیه نقشه کاداستر در اراضی ملی این سازمان تا کنون 20 میلیارد ریال مزایده برگزار شده است.
ذبیح الله غریب افزود: تاکنون مطالعات 40هزار هکتار اراضی ملی این سازمان انجام و نقشه برداری انجام شده است تا تداخلات و مشکلاتی که در اسناد کشاورزی و اسنادی که در ثبت وجود دارد یکسان سازی شود.
وی گفت: در 6ماه نخست امسال 101مورد پرونده های تخلف در استان تشکیل و بررسی شده است که از این تعداد 36مورد در حوزه تبصره 2ماده 10 و 65مورد با احکام قطعی قضایی بوده است.
به گفته وی، از این تعداد پرونده 34مورد در زمینهای زراعی، 65مورد باغی و دو مورد سایر بوده است.
وی با بیان اینکه این پرونده ها در استان تشکیل شده است اظهار کرد: از این تعداد پنج پرونده در شهرکرد در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ، 51مورد در شهرستان سامان در زمینه احداث خانه کشاورزی غیر مجاز، 12مورد در بروجن در حوزه زراعی و باغی، هفت مورد در لردگان در حوزه زراعی ، 12 مورد در کوهرنگ در حوزه زراعی ،2 مورد در فارسان و چهار مورد در اردل ، 2 مورد زراعی در کیار و6 مورد در شهرستان بن در حوزه زراعی ، باغی و بایر بوده است.
غریب افزود: در این پرونده ها بناهای احداث شده 69 مورد بوده است که 6 هزار و 150 متر بنا احداث شده ، 14مورد فنس کشی با 6 هزار و 491متر فنس، 9مورد احداث استخر با یکهزار و 43متر مربع و چهار مورد محوطه سازی با یکهزار و 629متر مربع بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون 20هزار هکتار زمین در محدوده حریم شهرهای استان در اراضی تحت نظارت این اداره کل قرار دارد که از این میزان برای 13هزار هکتار سند دریافت شده و تا پایان امسال نیز برای پنج هزار هکتار زمین دیگر نیز سند صادر می شود.
قاسم قاسمی افزود: تاکنون در زمینه اراضی حوزه راه و شهرسازی استان 180 پرونده تعرض در محاکم قضای تشکیل شده که برای 97پرونده با یک میلیون و 140هزار مترمربع از این اراضی که سند داشته اند حکم صادر و سال گذشته آزاد سازی شده است.
به گفته وی ، امسال نیز 55هزار و 940متر مربع اراضی این اداره کل حکم صادر و رفع تصرف شده که این اراضی در شهرستان های بروجن، کوهرنگ، شهرکرد و فارسان بوده است.
وی از تشکیل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت:17 نیرو در استان برای این کار در نظر گرفته شده که از زمین های ملی حفاظت انجام شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال وبختیاری نیز گفت: سال گذشته 888سند دولتی و امسال 404سند دولتی در استان صادر شده است.
محمود بهریسی افزود: این اداره کل در صدور اسناد مالکیت دولتی و تثبیت املاک دولتی دردوسال گذشته به عنوان دستگاه برتر در سطح کشور معرفی شد.
وی گفت: نقشه های مختصات جغرافیای اراضی ملی برای 600هزار هکتار دریافت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار