تابناک شهرکرد-مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 4 میلیون و 600 هزار گل شاخه بریده از گلخانه های این استان در نیمه نخست سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۳۱۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 20 October 2016
ابراهیم شیرانی وسعت گلخانه های سطح استان را 17 هکتار برآورد کرد و اظهارکرد: بطور میانگین تولید هر متر مربع 110 شاخه گل رز تولید می شود.
وی گل رز تولیدی در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالا ازسطح دریا و داشتن شرایط آب و هوای مطلوب در 10 رقم و از نظر تنوع رنگ در سطح کشورهای خاورمیانه منحصر به فرد دانست.
مدیرامورباغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اشتغال 170 نفر به صورت مستقیم در7 گلخانه تولید گل در شهرستانهای شهرکرد، بروجن و کیار را یادآور شد و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران ، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه آنجا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: از تعداد گل شاخه بریده تولیدی در سال جاری 500 هزار شاخه آلسترومریا بوده است.
استان چهارمحال و بختیاری با قرارگرفتن در سرچشمه رودخانه کارون، زاینده رود و دز و تنوع آب و هوای مطلوب چهار فصل، بهترین شرایط تولید گل و محصولات گلخانه ای را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار