در سفر یک روزه دکتر رضائیان زاده به استان چهارمحال و بختیاری ضمن نشستی با مدیر کل دامپزشکی استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی دیدار کرد و سپس از چند مزارع پرورش ماهی استان نیز بازدید نمود.
کد خبر: ۳۲۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 15 November 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، به گزارش روابط اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری دکتر رضائیان زاده معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در طی نشستی با مدیر کل دامپزشکی استان مسائل و مشکلات مربوط به مزارع پرورش ماهی استان را بررسی و گفت با توجه به سرد شدن هوا احتمال شیوع بیماری هایی مانند VHS در استان نیز وجود دارد که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
سپس دکتر رضائیان زاده با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان دیدار کرد و گفت: مدیریت بیماری های آبزیان که برجسته‌ترین فعالیت دامپزشکی استان شمرده می شود هرچقدر می خواهیم تلاش کنیم باز هم برای کنترل بیماری ها نمی توانیم کار موثری انجام دهیم زیرا بستر ایجاد شده در این مزارع این اجازه را به ما نمی دهد.
وی گفت در استان تیم خوبی در آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری ماهیان سردآبی وجود دارد که با دقت کار تشخیص بیماری های ویروسی و باکتریایی ر ا بررسی می کند، در این حوزه برای تجهیز دستگاه ریل تایم پی سی آر از طرف سازمان دامپزشکی کشور کمک های خوبی شده که امیدواریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان برای ادامه کار کمک های تکمیل کننده ای صورت گیرد.
این مقام مسئول کشوری گفت دامپزشکی بسیار مظلوم است چون نمی گذارد بیماری در سطح جامعه شیوع پیدا کند و در صورتی که بیماری حادث شد آن موقع مسئولین متوجه می شوند که دامپزشکی چه وظیفه ای داشته و چرا کوتاهی کرده است.
وی گفت: دامپزشکی بی سرو صدا خدماتش را ادامه می دهد و شعاع خدماتش بسیار وسیع است و در صورتی که بیماری در مزارع پرورش ماهی به وجود آید شاید تا چند میلیارد خسارت وارد می کند.
در ادامه دکتر وفائی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ضمن خیر مقدم و تشکر از تدابیر و کارهای که دامپزشکی انجام می دهد گفت: شیلات و آبزیان در پنج اولویت توسعه استان قرار دارند که نگاهمان به آن کاملا اقتصادی و اجتماعی است.
دکتر وفائی گفت: مسائل توسعه استان را وظیفه خود می دانیم و نمی گذاریم سلامت جامعه به خطر بیافتد و هر کاری را انجام می دهیم تا مردم از خدمت دامپزشکی استفاده نمایند.
دکتر رضائیان زاده و هیئت همراه با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دیدار کرد ومسائل و مشکلات دامپزشکی را مطرح نمود و از مهندس امیری به جهت کمک های خوبی که به دامپزشکی داشتند تقدیر و تشکر کرد.
مهندس امیری نیز اذعان داشت در دامپزشکی استان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته که قابل تقدیر است
وی برخورد با عرضه مرغ زنده و اصلاحات ساختاری کشتارگاه های سنتی و صنعتی دام و طیور استان را از موارد مهم برشمرد.
دکتر رضائیان زاده و هیئت همراه با رئیس سازمان جهاد کشاورزی دیدار کرد، وی در این نشست گفت دلالان و کسانی که دستی در مزارع ماهی استان دارند مزارع را آلوده می کنند و امکان پاک شدن آن را از بین می برند.
وی مسیر سبزکوه را با 180 واحد پرورش در یک منطقه منحصر به فرد برشمرد و گفت: در صورتی که تلاش کنیم می توانیم بیماری های آبزیان را با اقدامات موثر ریشه کن کنیم.
معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت در سال گذشته 58 کانون بیماری VHS در کشور داشتیم و با عملکردمان در سال جاری می خواهیم از ورود بیماری پیشگیری نماییم و در کوتاه ترین زمان باید آبزی پروران را با خودمان همراه کنیم.
وی آموزش، حفرچاهک و اشعه یو وی نسبت به ضدعفونی آب ورودی مزارع را مهم برشمرد و گفت: این می تواند تا 80 درصد از بیماری را از بین ببرد.
سپس دکتر غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن خیر مقدم گفت قوانین علمی هست ولی اجرایی نیست تا بتوانیم برنامه عملیات اجرایی برای آن در نظر بگیریم.
وی مسائل و مشکلات در این حوزه را برشمرد و گفت در بعضی مکان ها حتی حریم رعایت نشده و مزارع پشت سر هم قرار گرفتند و کار بسیار مشکلی در پیش است.
دکتر رضائیان زاده در پایان نیز از چند مزارع پرورش ماهی منطقه سبزه کوه بازدید کرد و مسائل و مشکلات منطقه را بررسی نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار