رییس اداره برنامه ریزی امور استانها و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد وزارت کشور گفت: امسال 4 هزار تشکل و سازمان مردم نهاد، آموزش های توانمند سازی و توان افزایی را فرا می گیرند.
کد خبر: ۳۳۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 17 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، زهرا عابدینی در بیستمین کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی و توان افزایی سازمانهای مردم نهاد چهارمحال وبختیاری افزود: این کارگاه آموزشی به عنوان یکی از برنامه های وزارت کشور برای توانمندسازی تشکل ها و سازمانهای مردمی است که تاکنون در 11 استان کشور برگزار شده است.
به گفته وی تاکنون 2 هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در این کارگاه آموزشی شرکت کرده اند.
وی افزود: این طرح متمرکز به صورت مشترک در قالب 5 دوره آموزشی درحال اجراست.
عابدینی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی در کنار دولت افزود: این تشکل ها در کنار دولت برای پیشبرد اهداف توسعه اجتماعی و شناسایی آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.
عابدینی اظهار کرد: اینک آسیب های اجتماعی در کشور وضعیت قابل قبولی ندارد و تشکل های مردمی باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.
وی به تقویت کارگروهی و جمعی در محل زندگی تاکید کرد و گفت: دولت وظیفه بسترسازی برای توسعه کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به فعالیت 500 تشکل مردمی و غیردولتی استان افزود: سازمان های مردم نهاد در انسجام بخشی اجتماعی و فرهنگی نقش مهم دارند.
خدابخش مرادی، مشارکت جویی و مشارکت طلبی را از ارکان مهم توسعه پایدار در حوزه های مختلف دانست و اظهار کرد: دولت و نظام به فعالیت و اثرگذاری این تشکل ها در حوزه های مختلف توجه و باور دارد.
مرادی گفت: دولت نمی تواند تمامی نیازهای جامعه را شناسایی کند و سازمانهای مردم نهاد در این خصوص نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی و توان افزایی سازمانهای مردم نهاد با حضور رییس مرکز رصد ملی وزارت کشور و معاون امور سازمانهای مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور به مدت 2 روز در شهرکرد برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار