همزمان با روز ملی پرنده نگری:
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با روز ملی پرنده نگری عملیات ساخت نخستین سایت آموزشی پرنده نگری استان در تالاب بین المللی چغاخور آغاز شد.
کد خبر: ۳۳۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 24 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، شهرام احمدی افزود: این سایت در زمینی با 80 مترمربع مساحت و زیربنای 100 مترمربع به منظور نصب تجهیزات پرنده نگری از جمله دوربین و تلسکوپ راه اندازی می شود.
وی گفت: این سایت با همکاری سازمان بین المللی حفاظت از تالاب های کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی شهرستان بروجن ساخته می شود.
به گفته وی برای راه اندازی این سایت 1.5 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی نیاز است که تاکنون 300 میلیون ریال از این میزان تخصیص داده شده و پیش بینی می شود این سایت سال آینده آماده بهره برداری شود.
احمدی افزود: سال گذشته سایت محیط بانی گندمان به نخستین سایت پرنده نگری استان با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور راه اندازی شد که این سایت دارای 2 ساختمان اطفاء حریق و پاسگاه محیط بانی و مجهز به تلسکوپ پرنده نگری بود.
تالاب بین المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن قرار دارد و این تالاب در لیست 10 تالاب برتر پرنده نگری در ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار