عضو کمیته رول اسکی فدراسیون جهانی:
عضو کمیته رول اسکی فدراسیون جهانی اسکی گفت: رشته ورزشی رول اسکی در سطح استان های کشور فعال می شود.
کد خبر: ۳۳۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 24 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، پیام محبی در این خصوص که آیا خشکسالی های اخیر موجب کم رونق شدن رشته اسکی در ایران شده است؟، افزود: فدراسیون اسکی به دنبال توسعه رشته رول اسکی در همه استانهاست و برای آن نیز برنامه ریزی کرده است.
مشاور رئیس فدراسیون اسکی ایران گفت: رول اسکی در زمین های مختلف حتی آسفالت با تجهیزات خاص انجام می شود.
به گفته وی، رشته رول اسکی پیشتر زیرمجموعه ورزش صحرانوردی بود و اکنون فدراسیون جهانی اسکی به دنبال قرار دادن این رشته در زیرمجموعه خود می باشد و امتیازات آن در مسابقات به عنوان رنکینگ جهانی محسوب شود.
محبی گفت: علاوه بر رول اسکی، برای توسعه رشته اسکی می توان از ظرفیت پیست های مصنوعی و ایجاد برف مصنوعی استفاده کرد.
مشاور رئیس فدراسیون اسکی با بیان این که برخی کارشناسان معتقدند که رشته اسکی بیشتر تیوپ سواری است؟ نیز گفت: این گونه نیست چرا که اسکی ایران در سطح آسیا از اعتبار خاصی برخوردار است و مردم از رشته ورزشی اسکی لذت می برند و درحال حاضر بیشترین استقبال از رشته اسکی در ایران از ماده اسکی آلپاین صورت می گیرد.
محبی در خصوص ایجاد ماده پرش در رشته ورزش اسکی نیز اظهار کرد: این ماده نیازمند امکانات فراوان است و هزینه بر است و تاکنون هیچ بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا نکرده است.
مشاور رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران از پیست اسکی کوهرنگ دیدار کرد.
چهارمحال و بختیاری دارای 2 پیست ورزشی اسکی است که پیست اسکی کوهرنگ به دلیل شیب بالای 10 درصد مورد توجه ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار