مدیر شیلات وآبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات بیش از 50 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی طی سال جاری به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 26 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، پرویز منصوری، ماهیان صادراتی ر ا شامل گونه های گلدفیش، سان فیش و اسکار به کشورهای عراق، کویت، ترکیه دانست.
وی از افزایش چند برابری تولید ماهیان زینتی دراین استان طی 2 سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفته است.
منصوری ادامه داد: طی همین مدت 4 مجوز بهره برداری به ظرفیت حدود 310 هزار قطعه صادر و 9 مجوز نیز با تولید 500 هزار قطعه در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه تولید ماهیان زینتی استان در دولت یازدهم از 20 هزار به 320 هزار قطعه با اشتغالزایی 50 نفر بصورت مستقیم وغیرمستقیم افزایش یافته است، تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید ماهیان زینتی این استان به 500 هزار قطعه می رسد.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای چهار فصل، سالانه با تولید بیش از 17 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار