مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 وقف جدید شامل زمین زراعی، منزل مسکونی و باغ در استان ثبت شد.
کد خبر: ۳۳۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 26 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه وقف افزود: بیشتر موقوفه ها با نیت مذهبی، دینی و اجتماعی وقف شده است.
به گفته وی، موقوفه های منفعتی ثبت شده در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد پنج درصدی برخوردار بوده است.
عزیزی در ادامه از اجرای 10 عنوان برنامه شاخص در دهه وقف خبر داد و گفت: برگزاری ویژه برنامه یاوران وقف، تجلیل از فعالان قرآنی، برگزاری نشست با روحانیون و بهره برداری از چند موقوفه در حوزه سلامت از جمله این برنامه هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، تصریح کرد: موقوفه های بسیاری در استان وجود دارد که در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ثبت نشده است.
عزیزی، مجموع موقوفه های ثبت شده در استان را 314 موقوفه اعلام کرد و گفت: 40 درصد این موقوفه ها با نیت عزارداری امام حسین (ع) وقف شده است.
وی از راه اندازی مرکز مشاوره وقف در استان خبر داد و افزود: تلاش می شود با ارائه مشاوره های لازم به مردم نیکوکار و خیر، موقوفه ها را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اجرای طرح تربیت 5 هزار حافظ قرآن در استان اظهار کرد: امسال از کاروان اعزامی حافظان قرآن استان به مسابقات سراسری، مریم مرادی در رشته حفظ 10 جزء موفق به کسب رتبه عالی شد.
عزیزی، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی را از مهمترین فعالیت های این نهاد دانست و گفت: هم اکنون بیش از 400 نفر از خادمان مساجد و امامزادگان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
برنامه‌های دهه وقف از 27 ماه صفر تا 6 ماه ربیع‌الاول (7 تا 16 آذرماه) برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار