معاون دادستان چهارمحال و بختیاری:
معاون دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال وبختیاری با تاکید بر برخورد ریشه ای با مفاسد کلان اقتصادی اظهار کرد: مفاسد کلان ریشه و بنیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۳۳۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 27 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، سیدمحمد موسوی همزمان با روز بسیج حقوقدانان در همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری در جمع حقوقدانان و وکلای استان افزود: فقر، رباخواری، رشوه ، تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، تعرض به منابع آبی، تخریب جنگل و قاچاق از مهمترین مصادیق مفاسد کلان کشور است که مسئولان قضائی، امنیتی و انتظامی بدنبال مقابله و مبارزه با این مفاسد هستند.
وی همچنین با انتقاد از ضعف زیرساخت های حقوقی کشور گفت: این امر به عنوان مهمترین معضل در رسیدگی به تخلفات حقوقی است.
موسوی، ضعف در زیرساخت های حقوقی و قابل ردیابی و رویت نبودن اموال را از مهمترین مشکلات در اداره کشور دانست و گفت: این امر مشکلاتی را برای مسئولان انتظامی، مراجع قضایی و نهادهای نظارتی به وجود آورده است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال وبختیاری همچنین از اینکه برخی اعلام می کنند، دادگستری و مسئولان قضایی برخورد کمی با تخلفات دارند، انتقاد کرد.
به گفته وی، هم اینک در حوزه سلامت اداری در کشور ما 55 درصد فعالیت ها براساس قانون انجام می شود.
وی بدون اعلام تعداد پرونده های زمین خواری در استان چهارمحال وبختیاری گفت: هم اکنون یک پرونده زمین خواری در دست پیگیری است که شخصی با پرداخت هشت میلیارد ریال زمینی به ارزش 12هزار میلیارد ریال از زمین های بیت المال را خریداری کرده است.
وی، زمین خواری، تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، تعرض به منابع آبی، تعرض به محصولات جنگلی و تخریب جنگل برای دستیابی به ثروت را از مهمترین تخلفات حقوقی در استان عنوان کرد.
12 آذرماه روز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار